728 x 90

امتناع دژخیمان زندان اوین از اعزام آتنا دائمی به بیمارستان

وضعیت وخیم جسمانی آتنا دائمی پس از 50روز اعتصاب غذا
وضعیت وخیم جسمانی آتنا دائمی پس از 50روز اعتصاب غذا
دژخیمان زندان اوین از اعزام آتنا دائمی به بیمارستان، به‌رغم وضعیت وخیم جسمانی او پس از 50روز اعتصاب غذا، خودداری می‌کنند.

وی از ۱۹فروردین‌ در اعتصاب‌غذا به‌سر می‌برد، از ناحیه‌ٴ صفرا و کلیه در رنج است و همچنین معده وی نیز دیگر قادر به جذب آب نیست.

این زندانی سیاسی اوایل هفته گذشته برای تکمیل آزمایش‌هایش به یک مرکز درمانی خارج از زندان منتقل شده و پزشک پس از معاینه او گفته است که وی باید به سرعت بستری شود اما مأموران به‌دلیل این‌که فقط مجوز معاینه پزشک را داشته‌اند، با بستری شدن او مخالفت کرده و او را به زندان برگرداند. پس‌ از آن، دادستانی و بهداری زندان اوین از رسیدگی و پاسخگویی خودداری کرده و واکنشی نسبت وخامت حال خانم دائمی و نیاز وی به بستری شدن نداشته‌اند.

شایان ذکر است، مادر این زندانی سیاسی در ۳۰فروردین‌ماه ۱۳۹۶در نامه‌یی خطاب به عاصمه جهانگیر، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق‌بشر ایران از او خواسته تا برای پیگیری خواسته دخترش و پایان اعتصاب‌غذای او کمک کند و صدای «آتنا» باشد.

سازمان عفو بین‌الملل نیز اول اردیبهشت‌ماه در گزارشی ضمن ارائه شرحی از دلایل اعتصاب و آخرین شرایط خانم دائمی به‌نقل از وی آورده است که «دستگاه امنیتی از خانواده‌هایمان به‌عنوان ابزار شکنجه روانی و ایجاد فضای خفقان در جامعه استفاده کنند».

آتنا دائمی اعلام کرده تا زمان برائت از حکم او و خواهرانش دست از این اعتصاب‌غذا برنمی‌دارد. آتنا، انسیه و هانیه دائمی به دو اتهام «تمرد در برابر مأموران در حین انجام‌وظیفه» و «توهین به مأمور دولت حین انجام‌وظیفه» در شعبه ۱۱۶۳بیدادگاه رژیم به سه ماه و یک روز حبس محکوم شدند که این حکم برای انسیه و هانیه به مدت یک سال به‌حالت تعلیق درآمده ولی برای آتنا به حکم فعلی هفت سال زندانش اضافه شده است.

آتنا دائمی چند روز پس از انتقالش به زندان اوین طی نامه‌یی از بند زنان این زندان علاوه بر شرح نحوه بازداشت توأم با تخلف و بدرفتاری مأموران قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران و ضرب ‌و شتم خود در حین بازداشت، گفت که او و خانواده‌اش از مأموران به اجرای احکام دادسرای اوین شکایت کرده‌اند.

آتنا دائمی، روز ششم آذرماه بدون دریافت احضاریه کتبی برای اجرای حکم هفت سال حبس تعزیری از سوی مأموران سپاه ثارالله بازداشت شد؛ بازداشت این فعال مدنی در حالی صورت گرفت که وی تا آن زمان احضاریه‌ای از سوی اجرای احکام زندان دریافت نکرده بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/328d75a5-7ea5-4244-bec7-45d7127fc12d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات