728 x 90

درگیری شبه‌نظامیان حوثی با عشایر و قبایل در یمن

تلاش حوثی ها برای ربودن رهبران عشایر
تلاش حوثی ها برای ربودن رهبران عشایر
شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت رژیم آخوندی روز گذشته شنبه 23اردیبهشت 96 با حمله به مردم عشایر و قبایل یمنی در استان الضالع واقع در جنوب این کشور با آنان درگیر شدند.

وب سایت ”سپتامبر نت“ وابسته به ارتش ملی یمن در این باره نوشت ”درگیری زمانی رخ داد که شبه‌نظامیان حوثی به روستای الربیعتین شهر جبن این استان، حمله و تلاش کرده‌اند تا شیخ عبدالکریم العمری، از فرماندهان این قبایل که وی را به همکاری با نیروهای دولتی متهم می‌کنند، بربایند که با ایستادگی مردم مسلح قبایل مواجه شدند و 4تن از آنان کشته و تعدادی نیز زخمی شدند“.

حمایت سازمان همکاری اسلامی از دولت یمن
سازمان همکاری اسلامی با صدور بیانیه‌ای روز 23اردیبهشت 96 از دولت قانونی یمن پشتیبانی کرد.

یوسف بن احمد العثیمین، دبیرکل این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد ”پشتیبانی از دولتی قانونی یمن مطابق با تصمیمات سازمان ملل‌متحد می‌باشد که هدف از آن حل بحران این کشور است و این سازمان در راستای تصمیمات اتخاذ شده توسط اجلاس اسلامی و شورای وزیران امور خارجه به حمایت از دولت قانونی یمن متعهد است“.

بیانیه صادر شده در ادامه اضافه می‌کند ”هر اقدام یک جانبه‌ای از سوی عوامل تفرقه، گسترش درگیریها، طولانی شدن آن در این کشور را به‌دنبال خواهد داشت“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1c20225d-a0fc-426c-b75b-f0b3235329f2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات