728 x 90

سوريه,حزب الله لبنان,

شروع عقب‌نشینی شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان از اطراف دمشق

-

نیروهای حزب الله لبنان
نیروهای حزب الله لبنان
ارتش روسیه، گسترش نیروهایش در مناطقی در سوریه در نزدیک مرز لبنان را که تحت کنترل شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان است، شروع کرده است. این کار، ابتدای عقب‌نشینی شبه‌نظامیان حزب‌الله از مناطق نزدیک دمشق- پایتخت سوریه_ محسوب می‌شود.

تلویزیون العربیه 11اسفند 95: به نظر می‌رسد راه بازگشت شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان از سوریه به این کشور باز شده است. معاون وزیر خارجه روسیه چند روز پیش در مصاحبه‌یی، این موضوع را اعلام کرده است.

به گفته خبرگزاری شام وابسته به اپوزیسیون سوریه، برجسته‌ترین علائم بر روی زمین، گسترش نیروهای روسی در مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان لبنان در وادی بردا و جاده قدیم لبنان است. نیروهای روسی یک پست بازرسی جدید، در نزدیکی منطقه هامه در نزدیکی دمشق دایر کرده و بر شهر سرغایا نیز نظارت دارند.

چند روز پیش، یک گردان روسی از لاذقیه در ساحل سوریه، به پادگان نبی هابیل واقع در جنوب غربی وادی بردا منتقل شده بود.
این در حالیست که اطلاعات منتشر شده حاکیست شبه‌نظامیان حزب‌الله، پیشنویس یک توافقنامه را برای بازگشت آوارگان به شهرکهای قلمون، به یکانهای رزمنده در این منطقه ارائه کرده‌اند.

اما نعیم قاسم، معاون سرکرده حزب‌الله لبنان اعلام کرد شبه‌نظامیان این حزب، از سوریه عقب‌نشینی نخواهند کرد، مگر این‌که بقای اسد در حکومت تضمین شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c4b44a75-fcf2-4ce7-86af-cec6cca7d148"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات