728 x 90

دانشکده نظامی ارتش آزادی سوریه در حومه دمشق

 دانشکده نظامی در غوطه شرقی
دانشکده نظامی در غوطه شرقی
تلویزیون اورینت 3بهمن95
بعد از آن‌که رژیم اسد نیروهای ویژه خارجی را برای پشتیبانی خود در جنگ با مردم سوریه بخدمت گرفت، افسران شورای نظامی دمشق و حومه آن تشکیل دانشکده جنگی در غوطه شرقی را در دستور کار قرار دادند. هدف آنها انتقال از کار پراکنده به یک کار منظم و کلاسیک است. دانشکده نظامی شامل چندین شاخه و رشته می‌شود. از جمله شاخه تمرین و تجدید سازماندهی، شاخه دوره‌های آموزشی، رشته موشکی و توپخانه، رشته مکانیزه، رشته پیاده‌نظام و رشته مهندسی نظامی.. علاوه بر این تمرینهای ویژه نیز برگزار می‌شود.

افسران همچنین برای تعیین شرایطی جهت پیوستن نیروها کار می‌کنند. از مهمترین این شرایط هر نیروی پذیرفته شده بایستی دارای مدارک علمی و در زیر پرچم نظامی باشد. هر فرد پذیرفته شده بایستی در هر زمان آمادگی رفتن به جبهه‌های نبرد را داشته باشد حتی اگر به هیچ یکانی هم وابسته نباشد.

عمار نمر رئیس شورای نظامی:
«ما اکنون بعد از دو سال از تأسیس این دانشکده، در حال آماده‌سازی برای فارغ‌التحصیل کردن اولین دوره افسران دانشکده هستیم. این دانشکده شامل چندین رشته است و تمامی تخصصهای نظامی را در بر می‌گیرد. از پیاده‌نظام تا مکانیزه و مهندسی و شیمیایی و امور اداری و غیره را شامل می‌شود.»

دانشکده نظامی از زمان تأسیس در دو سال پیش، شاهد پیوستن دهها رزمنده از تشکلهای مختلف در غوطه شرقی دمشق بوده است. افسران آزاده برای تقویت مهارتهای نظامی آنها کار کرده‌اند. آنها در جریان کلاسهای نظری و عملی که بیش از 18ماه طول کشیده، تخصصهای لازم را به هنرجویان رزمنده آموخته‌اند. رزمندگان در جریان این آموزشها، تجارب نظامی و فنون جنگی را فرا گرفته‌اند.

افسران می‌گویند، رزمندگان در بالاترین آمادگیها برای شرکت در نبردها به‌سر می‌برند. ورود آنها در جنگ با شبه‌نظامیان خارجی و نظامیان اسد فقط مسأله زمان است و نه چیز دیگر..

ماهر عطایا استاد در دانشکده نظامی:
«ما در این دانشکده، دو بخش داریم بخش نظری و بخش عملی.. بخش نظری تمامی علوم نظامی را شامل می‌شود و بخش عملی مانند جبهه‌ها، تمرینات عملی برگزار می‌شود. کما این‌که افسران تخصصی هستند و تمرینات تجهیزات مهندسی و مین و تمامی علوم نظامی را انجام می‌دهند».

افسران آزاده اشاره کردند هدف دانشکده جنگی، تقویت مهارتهای رزمندگان و افزایش تجارب آنهاست تا هسته ارتشی را تشکیل دهند که قادر به حفاظت از نهادهای کشور باشد و مسئولیت اول سلاحهای آنها، حفاظت مردم سوریه است

با پناه بردن رژیم اسد به شبه‌نظامیان خارجی در جنگش با مردم سوریه، دانشکده نظامی در غوطه شرقی برای آماده کردن دهها افسر کار می‌کند تا جبهه‌های جنگ را با رزمندگانی که تجارب جنگی دارند، پر کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/afbc6aac-a519-47b5-8288-d2f5f7eadfd3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات