728 x 90

قتل عام 67,نقض حقوق بشر,

موج اعدامها در ایران و سیاست اتحادیه اروپا - کنفرانس به‌مناسبت روز جهانی حقوق‌بشر

-

کنفرانس گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا
کنفرانس گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا
روز ۴شنبه ۱۷ آذر ۹۵ (7دسامبر ۲۰۱۶)، به دعوت گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا که از حمایت نزدیک به 300 نماینده این پارلمان از گروه‌های مختلف سیاسی و کشورهای مختلف اروپایی برخوردار است، یک کنفرانس بین‌المللی تحت عنوان موج اعدامها در ایران، سیاست اتحادیه اروپا، با حضور خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت، نمایندگان پارلمان اروپا و شخصیتهای برجسته سیاسی از کشورهای مختلف در پارلمان اروپا برگزار شد.

سخنرانان این کنفرانس عبارت بودند از:
آنا فوتیگا – وزیر خارجه پیشین لهستان، رئیس کمیسیون دفاع و امنیت پارلمان اروپا
آنتئا مکینتایر – نایب‌رئیس حزب محافظه‌کار انگلستان، نماینده پارلمان اروپا
جولیو ترتزی – وزیر خارجه پیشین ایتالیا
دکتر آلخو ویدال کوادراس – رئیس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت
 

نمایندگان پارلمان اروپا:
تونه کلام - از استونی ژوزه بووه - از فرانسه، هاینز بکر –از اتریش
آنا زابورسکا –از اسلواکی ریچارد اشورت –از انگلستان دانیلا آیوتو –از ایتالیا
یارومیر اشتتینا –از جمهوری چک ویم فون دکمپ: از هلند ژوزه رادوس –وزیر دفاع پیشین کرواسی
و لرد تیموتی کرکهوپ – عضو مجلس اعیان انگلستان


آنتا مک اینتایر- نماینده پارلمان اروپا و نایب رئیس حزب محافظه‌کار انگلستان
خانمها و آقایان، خوش‌ آمدید و از حضور شما در این‌جا تشکر می‌کنم. این جلسه توسط دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا سازماندهی شده است. ما از حمایت حدوداً 300 نماینده پارلمان اروپا از گروه‌های سیاسی مختلف و کشورهای بسیاری برخورداریم. ما به‌مناسبت روز جهانی حقوق‌بشر در شنبه آینده در این‌جا گرد آمده‌ایم. ما بسیار خوشوقتیم که خانم مریم رجوی در میان ما است و همه شما می‌دانید ایشان رئیس‌جمهور شورای ملی مقاومت ایران است. فکر کنم همه شما می‌دانید که خانم رجوی به‌عنوان دشمن شماره یک ملایان شناخته می‌شود، چرا که او یک جنبش ضدبنیادگرایی را رهبری کرده که به یک اسلام بردبار و دموکراتیک و استقرار حکومتی بر اساس جدایی دین و دولت در ایران آزاد آینده، و لغو حکم اعدام معتقد است. این برای ما در اروپا بسیار مهم است. ما همچنین خوشوقتیم که وزیر خارجه سابق ایتالیا، جولی ترتزی امروز در میان ما است. او یکی از متفکرین برجسته بین‌المللی در اروپا است و کمی بعد او را به شما معرفی می‌کنم.

اکنون، خانمها و آقایان، سالهای متوالی به ما گفته شده که در ایران مدره‌ها و سخت‌سرانی حضور دارند، و این‌که ما باید جهت بهبود وضعیت حقوق‌بشر در ایران از مدره‌ها حمایت کنیم. اما دوستان من، باید به‌دقت به سوابق سه سال گذشته تحت ریاست روحانی بنگریم. نسبت به دوره احمدی‌نژاد افراد بیشتری زیر نظر روحانی «به اصطلاح مدره» اعدام شده‌اند.
اما سیاست‌گذاران اتحادیه اروپا کاملاً این واقعیتها را نادیده می‌گیرند. آنها به بستن قراردادهای تجاری بیشتری با این رژیم تشویق می‌کنند. اما نباید فراموش کنیم که اکثر اقتصاد ایران تحت کنترل سپاه پاسداران است و نه در دست تاجران معمول ایرانی.
بنابراین، سیاست اتحادیه اروپا، ملایان را تشویق به ادامه سرکوب داخلی و ادامه جنایات خود در سوریه در حمایت از بشار اسد کرده است.

تنها یک نمونه شکست کامل جامعه بین‌المللی در برخورد با اعدامهای جمعی در ایران و به‌طور خاص قتل‌عام ۳۰ هزار زندانی سیاسی در سال 1988، که عمدتاً از مجاهدین خلق بودند، است. مسئولان مربوطه هنوز در مقامهای کلیدی قرار دارند. وزیر دادگستری در کابینه روحانی یکی از اعضای هیأت مرگ بود. این هیأت مسئول هزاران اعدام بود. او، یعنی پورمحمدی، در اظهارات خود گفته است که نسبت به نقش خود در اعدام هزاران عضو مجاهدین ابراز افتخار می‌کند. این صراحتاً باعث شرمساری برای جهان آزاد است. این کاملاً غیرقابل‌قبول است که اتحادیه اروپا به سکوت ادامه داده و به تجارت خود مانند گذشته با چنین رژیمی ادامه دهد. نماینده عالی ما، خانم موگرینی، باید قتل‌عام 1988 را به‌عنوان جنایت علیه بشریت محکوم کند. اتحادیه اروپا باید شروط محکمی در مورد روابط آینده خود با رژیم ایران تعیین کند. ما باید قویاً خواستار توقف اعدام کودکان، عدالت برای زنان احترام به حقوق‌بشر شویم. مردم ایران از ما در اروپا انتظار دارند برای آنها قیام کنیم و درد و رنج آنها را نادیده نگیریم. ما باید در کنار مردم ایران بایستیم، و نه دیکتاتوری بی‌رحم آن در ایران. به نظر من این پیام روشنی است که امروز باید از جانب ما ارسال شود. بنابراین، برای من افتخار بزرگی است که اکنون از خانم رجوی بخواهم برای ما سخنرانی کند. او یک بانوی کرامت، مقاومت و قدرت است، و ما احترام بالایی برای ایشان قائل هستیم. بنابراین، مریم، ما در انتظار شنیدن صحبتهای شما هستیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dd70dcb9-7ce4-4247-aacd-37b31a60261c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات