728 x 90

سوريه,

شعله‌ور شدن نبردهای مناطق ساحلی سوریه

-

شعله‌ور شدن نبردهای مناطق ساحلی سوریه
شعله‌ور شدن نبردهای مناطق ساحلی سوریه
مناطق ساحلی سوریه در هفته گذشته شاهد شعله ورتر شدن نبردها میان رزمندگان اپوزیسیون و نظامیان اسد که از پشتیبانی هوایی و دریایی و زمینی روسیه برخوردارند، بود.

رزمندگان ارتش آزادی در روزهای گذشته موفق شدند، بزرگترین حمله زمینی و دریایی و هوایی روسیه و رژیم اسد در ساحل سوریه را در هم بشکنند. منابعی در صحنه گفتند، رزمندگان تلفات زیادی را بر دشمن وارد آورده و پیشروی آنها را متوقف کرده‌اند.

نظامیان اسد به همراه شبه‌نظامیان رژیم ایران از پنجشنبه گذشته تهاجم گسترده‌یی را به محورهای جبل اکراد و جبل ترکمان در حومه شمالی لاذقیه شروع کردند که هدف آنها تسلط بر مناطق آزاد شده بود.

درگیریها در محورهای عین عیسی و کلز و صراف در جبل ترکمان و محورهای حداده تردین و خضر جبل اکراد ادامه یافت. اما شدیدترین حمله به قله استراتژیک تفاحیه بود که در حد فاصل دو منطقه جبل اکراد و جبل ترکمان قرار دارد.

رزمندگان تهاجم اولیه دشمن را درهم شکستند و شماری از آنان را به قتل رساندند در میان کشته شدگان ژنرال «لؤی بهجت دیب» و سروان «علاء اسماعیل» از نیروی دریایی اسد دیده می‌شوند علاوه بر اینها دو تن دیگر نیز به اسارت رزمندگان درآمدند.

ساحل سوریه بعد از اشغال این مناطق توسط روسیه از خطرناکترین جبهه‌ها محسوب می‌شود زیرا روزانه دهها هواپیما برای بمباران محله‌های مسکونی و مناطق آزاد شده که در کنترل رزمندگان است، از پایگاههای هوایی ساحلی پرواز می‌کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5838a708-f3cc-4906-8bc0-0540821a118f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات