728 x 90

روابط ایران آمریکا,اخبار امريكا,

مواضع سرکردگان رژیم در قبال نتایج انتخابات آمریکا

-

مواضع سرکردگان رژیم در قبال نتایج انتخابات آمریکا
مواضع سرکردگان رژیم در قبال نتایج انتخابات آمریکا
موضعگیری در قبال انتخاب دونالد ترامپ، مخاصمات رأس رژیم بر سر برجام و زهر اتمی را تشدید کرده است.

رفسنجانی با نگرانی از انتخاب دونالد ترامپ گفت: دو حزب جمهوریخواه و دموکرات آن‌چنان تفاوتی با هم نداشتند اما ترامپ خطر بزرگی محسوب می‌شود. همین چند وقت پیش بود که ترامپ اظهار داشته بود: قطعنامه امضا شده با جمهوری اسلامی را پاره خواهد کرد.

یک کارشناس باند رفسنجانی و روحانی نیز نگرانی خود را از این‌که باند رقیب از انتخاب دونالد ترامپ برای اثبات بیهودگی توافق اتمی استفاده می‌کند، ابراز کرد و نوشت: کسانی که دلواپس هستند بهانه خواهند کرد و می‌گویند دیدید بالاخره این آقایی که قول داده برجام را پاره می‌کند رئیس‌جمهور شد و برجام را به هم می‌زند. اما ما می‌گوییم نظام باید به تعهداتش پایبند باشد.

در همین رابطه یک کارشناس باند خامنه‌ای گفت: دیگر موضوعی تحت عنوان برجام‌های ۲ و ۳ نمی‌تواند معنا پیدا کند، چرا که شکل‌گیری این فرایند و تداوم این پروژه نیازمند یکسری همکاریهای داخلی و ارتباط آن با طرف آمریکایی است.

ابوالفضل ظهره‌ وند با حمله به باند رفسنجانی روحانی گفت: با انتخاب دونالد ترامپ خسارت محض برجام بیشتر آشکار خواهد شد.

یک مهره دیگر خامنه‌ای به نام فواد ایزدی از این‌که کاخ سفید و کنگره به‌طور یکپارچه به دست جمهوریخواهان افتاده ابراز نگرانی کرد.

در این میان، آخوند روحانی گفت: برجام با تصمیم یک دولت قابل تغییر نیست.

و جواد ظریف نیز گفت: واشینگتن باید تعهداتش را در برجام اجرا کند.

سران حکومت آخوندی از موضعگیریهای دونالد ترامپ در انتقاد از مماشات با رژیم و لزوم قاطعیت در قبال دیکتاتوری آخوندی در هراسند. ترامپ در سوم آبانماه جاری در همین رابطه تأکید کرد که رژیم ایران با زندانی کردن آمریکائیان از ایالات متحده باج می‌گیرد و باز هم به‌دنبال باج گرفتن از آمریکا است. ولی اگر من رئیس‌جمهور شوم دیگر چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

دونالد ترامپ در آخرین مناظره انتخاباتی خود با هیلاری کلینتون، با انتقاد از خروج زود هنگام نیروهای آمریکا از عراق به خطر دخالتهای حکومت آخوندی در عراق اشاره و تأکید کرد:
«رژیم ایران قصد تسخیر عراق را دارد، و همواره به‌دنبال چنین هدفی بوده است».

دونالد ترامپ در همین مناظره توافق اتمی با رژیم آخوندی را یکی از بدترین توافقها در تاریخ آمریکا توصیف کرد.

در ادامه این مناظره، دونالد ترامپ توافق اتمی دولت اوباما با رژیم ایران را زیر سؤال برد و گفت: این موافقت نامه احمقانه‌ترین توافق در تاریخ موافقت نامه‌ها است.

دونالد ترامپ در اولین مناظره انتخاباتی خود با هیلاری کلینتون، پرداخت یک میلیارد و هفتصد میلیون دلار پول به این رژیم توسط دولت اوباما را اقدامی اشتباه دانست.

دونالد ترامپ در فعالیتهای انتخاباتی خود بارها تأکید کرده است که رژیم تهران پول دریافتی از باراک اوباما را برای تأمین عملیات تروریستی استفاده و بی‌ثبات کردن خاورمیانه به کار می‌گیرد و امکان ندارد که من با توافق اتمی با رژیم ایران که تروریسم را تأمین مالی می‌کند موافقت کنم.

دونالد ترامپ همچنین اوباما را به‌خاطر این‌که در جریان قیام سال 88 از مردم ایران حمایت نکرد، مورد انتقاد قرار داده و گفته است: اگر اوباما از مردم ایران در سال 2009 یعنی زمانی که (حکومت ایران) یک مشکل بسیار بسیار بزرگ داشت حمایت کرده بود، این حکومت بسیار سریع سرنگون می‌شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a812973b-fac8-4c91-9b4b-9ac17d5d426c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات