728 x 90

دخالتهای ایران,

العربیه: دهها تن از عناصر حزب‌الله و دیگر شبه‌نظامیان وابسته به ایران در حلب کشته شدند

-

هلاکت شبه نظامیان حزب الشیطان لبنان در سوریه
هلاکت شبه نظامیان حزب الشیطان لبنان در سوریه
العربیه روز سه‌شنبه 11 آبان به‌نقل از منابع سوری از کشته شدن دهها تن از شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان و دیگر گروه‌های مسلح مورد حمایت رژیم ایران مانند «النجباء» عراقی و «فاطمیون» افغانی در حلب خبر دادند.

این منبع افزود: ، بعدازظهر روز دوشنبه نیروهای اسد و شبه‌نظامیان حزب‌الله و دیگر گروه‌های مسلح فرقه‌یی مورد حمایت تهران، حمله گسترده‌یی را به سمت روستای "منیان" واقع در شمال آکادمی نظامی شهر حلب آغاز کردند اما این نیروها با مقاومت سرسختانه نیروهای مخالف اسد روبه‌رو شده و پس از تحمل تلفات سنگین در افراد و مهمات مجبور به عقب‌نشینی شدند.
 


این در حالی است که رژیم اسد و همپیمانانش با حملات پی‌درپی زمینی و هوایی تلاش می‌کنند که شهر حلب را به تصرف خود درآورند.
 


شهر حلب از نظر موقعیت استراتژیکی شهر بسیار مهمی برای نیروهای اسد به‌شمار می‌رود. رژیم اسد تلاش می‌کند با کنترل حلب برای هر مذاکره‌ای در آینده برگ برنده‌ای در دست داشته باشد اما تا کنون با همه حمایتهایی که از سوی روسیه، رژیم ایران و حزب‌الله لبنان شده، نتوانسته است بر شهر مسلط شود.

العربیه افزود: به گزارش سازمان حقوق‌بشر سوریه، روز گذشته و امروز محور غربی حلب شاهد درگیریهای شدیدی میان مخالفان و نیروهای اسد بوده است.

این درگیریها با آتش سنگین خمپاره و توپخانه‌ای نیروهای اسد که مناطق مسکونی را هدف قرار می‌داد، همراه بود.

طبق این گزارش جنگنده‌های روسیه با حملات هوایی به مواضع مخالفان نیروهای نظامی اسد را پوشش می‌داد. حملات هوایی روسیه به مناطق مسکونی به کشته شدن دهها غیرنظامی منجر شد.

ناظر حقوق‌بشر سوریه همچنین از درگیری شدید میان نیروهای اسد و همپیمانانش از یک سوی و مخالفان سوری از سوی دیگر در مناطق غربی حلب خبر دادند.

طبق این گزارش مناطق سلیمانیه، جمعیه الزهراء، حومیه منیان، السید علی، الحمدانیه و مناطقی دیگر در غرب حلب شاهد درگیریهای شدیدی بوده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/21c464c6-3ace-4792-a08f-e6f9cb0517fb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات