728 x 90

فساد اقتصادى,

احمد توکلی: معاون وزیر بهداشت ۸۱ میلیون تومان دریافتی داشته است

-

احمد توکلی-آرشیو
احمد توکلی-آرشیو
احمد توکلی نماینده دوره نهم مجلس ارتجاع در همایشی تحت عنوان «جریان‌شناسی فساد در جمهوری اسلامی» در مشهد اعترافهای قابل توجهی از فساد گسترده در نظام آخوندی کرد.

وی ابتدا شروع فساد را به دولت رفسنجانی نسبت داد و گفت: «از اواخر جنگ تحمیلی کج‌رفتاریها و سستی‌ها و انحرافات شروع شد و در دوره‌های سازندگی برای برخی منکرات تئوری پردازی می‌شد و تبدیل به معروف می‌شد».

وی سپس به دولتی بودن فساد در نظام ولایت اشاره کرد و افزود: «یکی از عوامل ساختاری فساد حجم زیاد دولت و دخالت غیرمنطقی آن است؛ در واقع ساختار دولتی و نفتی فسادخیز است و دولت را تبدیل به توزیع کننده امکانات و امتیازات کرده که ساختار فساد تقویت می‌کند».

و در همین رابطه مستقیماً رفسنجانی را عامل فساد خواند: «مدل‌های اقتصادی تعدیل را هاشمی رفسنجانی در ایران فعال کرد که منشأء فسادهای فرهنگی شد چرا که این مدل‌ها فرهنگ مادی را تبلیغ می‌کند».

توکلی سپس فساد دولت سازندگی را این‌طور تئوریزه کرد: «دولت سازندگی قصد ایجاد خصوصی‌سازی داشت اما در واقع خاص‌سازی انجام شد و واحدها به افراد خاصی واگذار می‌شد. این امر سبب به وجود آمدن بنیادهایی شد که مراکز غیرانتفاعی بودند که اهداف سیاسی بنیاد را تأمین می‌کرد».
و بعد هم وضع همه مسئولان نظام را در فساد مشخص کرد و افزود: «اشرافیت فردی به اشرافیت اداری انجامید و این اشرافیت اداری در میان مسئولان در توزیع منابع کشور تاثیرگذار است».

توکلی در ادامه فساد در دولت روحانی را هم وسط کشید و گفت: «تولید و درآمد ملی محدود است و همه مردم به سرکار می‌روند پس چرا باید تنها سهم پزشکان بالا برود ضمن این‌که خود معاون وزیر بهداشت در سال 91 و بر اساس تعرفه آن زمان ماهی 63 تا 81 میلیون تومان دریافتی داشته است».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ac9669d3-ed09-4250-98f5-886952c920e8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات