728 x 90

اخبار اروپا,

استعفای وزیر اقتصاد فرانسه

-

استعفای امانوئل ماکرون، وزیر اقتصاد فرانسه
استعفای امانوئل ماکرون، وزیر اقتصاد فرانسه
امانوئل ماکرون، وزیر اقتصاد فرانسه روز سه‌شنبه نهم شهریور استعفا داد. عصر روز سه‌شنبه فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه استعفای او را پذیرفت.

کاخ الیزه نیز طی بیانیه‌یی ضمن تأیید استعفای وزیر اقتصاد اعلام کرد: «میشل سپن که تا پیش از این وزیر دارایی فرانسه بود به‌عنوان وزیر اقتصاد جانشین ماکرون خواهد شد» .

به گفته تحلیگران، ممکن است دلیل استعفای وزیر اقتصاد تصمیم او برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۷ در فرانسه باشد.

یک شهروند فرانسوی در این باره گفت: «به نظر من ماکرون می‌تواند راه‌حلهای بسیاری برای آینده کشور ارایه دهد، او اقتصاد دان است و می‌تواند بهتر از هر رئیس جمهور دیگری عمل کند» .

امانوئل ماکرون سال گذشته جنبش سیاسی معروف به ”رو به جلو“ را راه‌اندازی کرد اما تا کنون به‌طور رسمی از تصمیم به ورود برای انتخابات سخن نگفته است.

راه‌اندازی این جنبش سیاسی از سوی ماکرون ۳۸ ساله واکنش بسیاری از هم فکرانش در حزب سوسیالیست فرانسه را به‌دنبال داشت. آنها این اقدام را چالشی علیه قدرت فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه تلقی می‌کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4472aca7-d671-45a7-b3bf-b24b93cc9f51"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات