728 x 90

دخالتهای ایران,سوريه,

خبرگزاری ریانووستی روسیه: «مسکو فعلاً استفاده از پایگاه هوایی همدان را به‌حالت تعلیق درآورده است»

-

مسکو فعلاً استفاده از پایگاه هوایی همدان را به‌حالت تعلیق درآورده است
مسکو فعلاً استفاده از پایگاه هوایی همدان را به‌حالت تعلیق درآورده است
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه رژیم روز دوشنبه اول شهریور از پایان استفاده روسیه از پایگاه هوایی همدان خبر داد. وی در نشست خبری امروز خود مدعی شد: «روسیه نه در ایران پایگاه دارد و نه مستقر شده است؛ موضوعی بود که انجام شد و عجالتاً پایان یافت» .

وی گفت: «در این زمینه مشترک نوعی تفاهم با طرف روسی داشتیم برای این‌که به‌طور مشترک اقداماتی انجام دهیم یکی از آنها این بود که با مجوز و اطلاع قبلی و درخواست روس‌ها به آنها اجازه دهیم از فضا و تسهیلات ایران استفاده کنند تا بتوانند در منطقه ناامن سوریه که هدف و خواسته خود ما است مبارزه کنند» .

سفیر روسیه در تهران نیز روز دوشنبه تأیید کرد که تمامی هواپیماهای روس در حال حاضر ایران را ترک کرده‌اند. خبرگزاری سپاه پاسداران موسوم به فارس روز دوشنبه اول شهریور به‌نقل از خبرگزاری ریانووستی روسیه گزارش داد: «مسکو فعلاً استفاده از پایگاه هوایی همدان را به‌حالت تعلیق درآورده است» .

از سوی دیگر پاسدار حسین دهقان، وزیر دفاع کابینه آخوند روحانی روز یکشنبه 31مرداد نسبت به علنی شدن حضور نظامیان روسیه و هواپیماهای آنها در پایگاه هوایی همدان ابراز نگرانی کرد و به شبکه دوم تلویزیون رژیم گفت: «روس‌ها با اعلام خبر حضور جنگنده‌هایشان در همدان، بی‌معرفتی کردند» .

خاطرنشان می‌شود به‌نوشته روزنامه عکاظ چاپ عربستان سرهنگ ریاض الاسعد بنیانگذار ارتش آزادی سوریه درباره استقرار جنگندهای روسیه در همدان گفت: جنگنده‌های روسی که از پایگاه همدان می‌آیند، جایی برای نگرانی نیست. اتکاء به پایگاه همدان اعتراف روسیه به این است که هر آنچه از دخالت مستقیم در جنگ علیه مردم سوریه انجام داده با شکست مواجه شده و به اهداف خود نرسیده است به همین دلیل به طرح جدید دیگری روی آورد» .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/220345fe-5cd6-48b1-a15d-3cfc683550a1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات