728 x 90

نگرانی شماری از کشورها نسبت به برنامه اتمی رژیم در کنفرانس بازنگری کشورهای معاهده منع گسترش سلاحهای اتمی

کنفرانس بازنگری کشورهای امضا کننده معاهده منع گسترش سلاحهای اتمی
کنفرانس بازنگری کشورهای امضا کننده معاهده منع گسترش سلاحهای اتمی

در دومین کمیته مقدماتی یازدهمین کنفرانس بازنگری کشورهای امضا کننده معاهده منع گسترش سلاحهای اتمی که در ژنو برگزار شد، نمایندگان شماری از کشورهای عضو نسبت به برنامه اتمی رژیم ابراز نگرانی کردند.

نماینده اتحادیه اروپا گفت: به‌دلیل همکاری نکردن رژیم ایران اتحادیه اروپا به‌شدت نگران است که آژانس هنوز در موقعیتی نیست که اطمینان دهد برنامه اتمی این رژیم منحصراً صلح‌آمیز است.

آدام شاینمن، نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور منع گسترش سلاحهای اتمی نیز گفت: رژیم ایران برنامه اتمی خود را به گونه‌یی گسترش می‌دهد که هیچ توجیه غیرنظامی معتبری ندارد و در ارائه همکاریهای لازم به آژانس برای اثبات خلاف آن، خودداری می‌کند.

یکی از مسئولان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در این کنفرانس گفت: رژیم ایران توضیحات فنی معتبری در مورد وجود ذرات اورانیوم غنی شده در ورامین و تورقوزآباد به آژانس ارائه نکرده است و آژانس را از مکانهای فعلی مواد هسته‌یی و تجهیزات آلوده مطلع نکرده است.

نماینده ایرلند نیز طی بیانیه‌یی گفت: ما اظهارات علنی اخیر رژیم ایران در مورد توانایی‌اش برای تولید سلاحهای هسته‌یی و لفاظیها درباره تغییرات احتمالی در دکترین هسته‌یی‌اش را محکوم می‌کنیم.

(یوروپین یونیون اکسترنال اکشن: ۲مرداد ۱۴۰۳)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/224f9d9f-4025-40fb-972a-df9c8e7dff0d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات