728 x 90

مریم رجوی: فراخوان به اقدام فوری برای جلوگیری از تخریب مزار شهیدان قتل‌عام ۶۷و نابودی آثار آن

مريم رجوي: فراخوان به اقدام فوري براي جلوگيري از تخريب مزار شهيدان قتل عام ۶۷ و نابودي آثار آن
مريم رجوي: فراخوان به اقدام فوري براي جلوگيري از تخريب مزار شهيدان قتل عام ۶۷ و نابودي آثار آن

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران، دبیرکل، شورای امنیت، شورا و کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل ‌متحد و عموم مراجع بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر را به اقدام فوری برای ممانعت از تخریب سیستماتیک مزار شهیدان قتل‌عام ۱۳۶۷و نابودی آثار این قتل‌عام توسط فاشیسم دینی حاکم در سراسر کشور به‌ویژه در اهواز فراخواند.

وی افزود در حالیکه تلاشهای رژیم آخوندی برای جلوگیری از گسترش جنبش دادخواهی و به فراموشی سپردن قتل‌عام زندانیان سیاسی به جایی نرسیده، مذبوحانه درصدد است با از بین بردن آثار این قتل‌عام، گریبان خود را از عواقب این نسل‌کشی و جنایت بزرگ علیه بشریت برهاند.

خانم رجوی هشدار داد تخریب مزار شهیدان، چه به‌خاطر شکنجه روانی، جمعی و وحشیانه خانواده‌های شهیدان و چه به‌خاطر از بین بردن آثار جنایت علیه بشریت، خود جنایت بزرگی است که مسئولان و دست‌اندرکاران آن باید در مقابل عدالت پاسخگو باشند.

رژیم ضدبشری آخوندی در هفته‌های اخیر مزارهای شهیدان قتل‌عام و دیگر شهیدان دهه ۶۰در اهواز را با خاک یکسان کرده و با جاده‌سازی درصدد نابودی هر گونه اثری از این مزارهاست. قبل از این دژخیمان در تیرماه سال گذشته مزارهای مجاهدین در گورستان وادی رحمت تبریز را تخریب کردند. ماه پیش از آن نیز گورهای جمعی شهیدان قتل‌عام و دیگر شهیدان مجاهد خلق در گورستان بهشت رضا در مشهد به‌دستور سردمداران رژیم تخریب شده بود.

 

 

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۵مرداد ۱۳۹۷(۲۷ژوییه ۲۰۱۸)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a829be2a-219b-469a-9d6f-99426f2af804"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات