728 x 90

اخبار اعتراضى,

اعتراض و اعتصاب کارگران و اصناف در ورامین، کاشان و کرمان

-

 -
-
در اولین روز تابستان و در نیمه ماه رمضان دو رشته اعتراض و اعتصاب کارگران در قرچک ورامین و خرمشهر و یک رشته اعتصاب و اعتراض بازاریان در کاشان گزارش شده است:

قرچک ورامین ـ تجمع اعتراضی بیش از 300تن از کارگران تعدیل شده کارخانه پارس سرام

  
از ساعت ۸.۳۰، صبح روز سه‌شنبه 1 تیر 1395 جمعی از کارگران اخراجی و بیکار شده کارخانه تولید چینی بهداشتی و سرامیکی "پارس سرام" در قرچک ورامین، در مقابل این کارخانه تجمع اعتراضی به‌پاکردند. جمعیت معترض پس از یک ساعت به بیش از 300تن رسید. جمعی از کارگران شاغل کارخانه نیز به این تجمع اعتراضی پیوستند و چرخه تولید کارخانه به‌حالت نیمه تعطیل درآمد. این اعتراض به‌دلیل اخراج حدود 300تن از کارگران انجام شد.

 

 
کارگران معترض می‌گفتند هیچ‌گونه امنیت شغلی نداریم. مسئولان کارخانه نه تنها هیچگونه مزایایی به کارگران پرداخت نمی‌کنند بلکه هر گاه بخواهند، به بهانهٴ مشکلات مالی کارخانه و کاهش صادرات، به اسم تعدیل نیرو، کارگران را اخراج می‌کنند. حق بیمه، اضافه کار، حق فرزند، حق مسکن و موارد دیگر را به کارگران نمی‌دهند. حالا هم که ما را اخراج می‌کنند. در این تجمع اعتراضی کارگران شاغل کارخانه نیز در اعتراض به پرداخت نشدن حقوقشان با کارگران اخراجی همراه شده‌اند.

کاشان ـ اعتراض کسبه بازار کاشان

ساعت 9 صبح روز سه‌شنبه 1 تیر 1395 در حالی که کارگران شهرداری در حال مرمت بافت بازار بودند، کسبه بازار کاشان همزمان با حضور نماینده شهرداری و پیمانکار این پروژه، حجره‌ها را تعطیل کردند و اطراف پیمانکار و نماینده ارسالی شهرداری تجمع اعتراضی برپا کردند. آنها به کارگزاران حکومتی در شهرداری اعتراض کردند که برای امور ایمنی این ساخت و ساز بی‌توجهی کرده‌اند. و این در حالی است که عوارض و مالیاتهای زیادی تحت همین عنوانها از کسبه گرفته‌اند.
 
کسبه اعلام داشتند که در صورت عدم رسیدگی به این موضوع و ادامه خسارت رسانی به آنها، دیگر عوارض شهرداری را پرداخت نخواهند کرد.

تصویرها ریزش سردرب 2 مغازه را در حین مرمت نشان می‌دهد. که از جمله موارد اعتراض بازاریان بود.

کرمان ـ تجمع اعتراضی دوباره کارگران ارگ قدیم
صبح روز دوشنبه 31خرداد، کارگرانی که در بازسازی ارگ قدیم در کرمان کار می‌کنند دست از کار کشیدند و اعتصاب کردند. این کارگران 4ماه است که حقوق و مزایا ناچیزشان را نگرفته‌اند و بیمه درمانی آنها هم سه ماه است که از اعتبار ساقط شده و امکان درمان خود و خانواده‌شان را ندارند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6b922ab1-bf07-4dec-8f36-a69cd9825f94"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات