728 x 90

حماسه ۷درصدی!

دور دوم انتخابات رژیم
دور دوم انتخابات رژیم

برگزاری دور دوم نمایش انتخاباتی خامنه‌ای، رونمایی از وضعیت بحرانی رژیم خالص‌سازی شده‌ای است که در تمامی عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و البته درهم شکستگی انسجام نیم‌بند باند حاکم گرفتار شده است!

این نمایش انتخاباتی نشان داد دستگاه سیاسی خامنه‌ای در فاصله دور اول و دور دوم همین نمایش انتخاباتی، هم‌چنان در حال سقوط و ریزش و مچاله شدن است!

نفس همین واقعیت که خامنه‌ای نتوانست بیش از ۷درصد را به پای صندوق‌های رأی بکشاند، آن‌هم در حالی‌که تمامی ارگانهای مسلح و سرکوبگر و خانواده‌هایشان را هم قطارکش به حوزه‌های رأی‌گیری فرستاده بود، باید پدیده بسیار دردناکی هم برای خامنه‌ای و هم برای سران و سرکردگان و حتی جیره‌خواران پایینی باندش باشد!

نفس این واقعیت که در پایان این نمایش انتخاباتی حتی نفرات دیگر دستجات باند خودش هم به مسخره کردن این نمایش انتخاباتی پرداختند هم باید خیلی به خامنه‌ای گران تمام شده باشد!

بازتاب رسانه‌یی حماسه!

مسعود پیرهادی قلم به‌مزد خامنه‌ای در روزنامه رسالت ارگان دزدهای بازاری مسلک رژیم در این مورد نوشت: «حالا باید ثابت کنید «همه» شما خوش‌بینانه کمتر از یک‌دهم و واقع‌بینانه، یک‌بیستم نیستید!»
همین قلم‌فروش بازاری، خطاب با دستجات حاکم هم باندی خودش یادآوری کرد: «این را هم قبول کنیم سنجه‌های راهپیمایی اربعین و غدیر و قرآن، مربوط به تتمه ایمان مردم به اسلام است نه ما!»!
رسالت‌نویس آخوندی سپس با کنایه‌ای سنگین به خامنه‌ای نوشت: «جمع کردن این افتضاحات، لجبازی‌ها و کینه‌ها، «بزرگ» می‌طلبد؛ کسی که بزرگی به او بیاید نه این‌که ادای بزرگان را در بیاورد» (رسالت ۲۳اردیبهشت).

 

حسام‌الدین آشنا، مشاور حسن روحانی و استاد دانشگاه امام صادق (ع) در واکنش به این اظهارنظر، در شبکه ایکس نوشت: اگر این میزان مشارکت را حماسه بنامیم، خود و حاکمیت را از درک ضرورتِ آسیب‌شناسی وضعیت کنونی، محروم کرده‌ایم.

محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات دولت روحانی واکنش جالبی به اظهارنظر منتشر شده در این حساب کاربری نشان داد. جهرمی در پاسخ به این پست نوشت: «احتمالاً منظورشان از «حماسه»، آن «عدم مشارکت» ۹۲درصدی در تهران است. خدا قوت به همه دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات».
عبدالناصر همتی، رئیس کل پیشین بانک مرکزی در این باره در توئیتر خود نوشت: «این‌که وزیر کشور، انتخابات اخیر را حماسه و نمایندگی مجلس را با ۳ تا ۵درصد رأی مردم، قابل‌قبول و خوب دانسته، آیا معنایش این است که به دنبالِ «حماسه‌ٔ قابل قبول‌تری» برای انتخابات ۱۴۰۴ است؟!»

رضا رشیدپور، مجری سابق تلویزیون که چند سالی است از فضای رسانه ملی فاصله گرفته، این‌گونه به واژه حماسه واکنش نشان داد: «باعث افتخار همه‌ٔ ماست که وزیر گرامی کشور مفهوم «حماسه» را می‌داند».

هم میهن: حماسه هشت درصدی؟

آقایان واقعیت را درست منعکس کنید!

این مضمون جمله‌ای است که احسان سلطانی از دستجات همان باند حرف آخر را زد و نوشت:

آقا درست بنویسید:

‏۹۲درصد شرکت نکردند

‏۵درصد آرای باطله بوده

‏نماینده فقط با ۳درصد آرا رفته مجلس!

‏مشارکت ۳درصدی

و البته این‌گونه نیش و کنایه‌ها را می‌توان در چندین صفحه جمع‌آوری کرد!

اما برای درک درهم شکستگی سیاسی و حتی درهم‌شکستگی باندی خامنه‌ای نگاهی به همین چند نکته کفایت می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0e25433d-18bd-43ca-be42-c6b865f49025"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات