728 x 90

بخشایش عضو مجلس ارتجاع: بنظرم ما به سلاح هسته‌یی رسیده‌ایم اما اعلام نمی‌کنیم

احمد بخشایش
احمد بخشایش

بخشایش عضو مجلس ارتجاع

بنظرم ما به سلاح هسته‌یی رسیده‌ایم اما اعلام نمی‌کنیم

رسانه حکومتی رویداد ۲۴-۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

احمد بخشایش اردستانی، نماینده مجالس نهم و دوازدهم، در تحلیل صحبت‌های اخیر کمال خرازی به رویداد۲۴ می‌گوید:

به نظرم ما به سلاح هسته‌یی رسیده‌ایم، اما اعلام نمی‌کنیم. یعنی سیاست اعمالی ما داشتن بمب هسته‌یی است، اما سیاست اعلامی ما فعلاً حرکت در چارچوب سیاست‌های برجام است. به این دلیل چرا که زمانی که کشور‌ها می‌خواهند مقابله کنند باید هماورد باشند، هماورد ایران با آمریکا و اسراییل مفهومش این است که ایران باید هسته‌یی داشته باشد.

بخشایشی عضو مجلس ارتجاع در ادامه گفت: مگر بازرسان آژانس به آن جایی برده می‌شوند که ایران در حال ساخت بمب هسته‌یی است؟ ایران کشور بزرگی است و ۱میلیون و ۶۴۸هزار کیلومتر مربع است؛ مگر آژانس را به جایی که در حال ساخت هست می‌بریم؟ نه به آژانس می‌گویم فلان مراکز را بازدید کنید یا خود آژانس اعلام می‌کند که کدام مراکز را می‌خواهد بازدید کند.

فتوای رهبری درباره حرام بودن بمب هسته‌یی، کنشگری است، ولی وقتی رقیب شما در منطقه بمب هسته‌یی دارد و همواره شما را آزار می‌دهد، دیگر از حالت کنشگری به واکنشی تبدیل می‌شویم. واکنش ایران به بحث هسته‌یی یعنی دارا بودن آن، یعنی دیگر می‌خواهیم راحت بخوابیم.

بخشایشی در قسمت دیگری از صحبت‌های خود گفت: این‌که برخی از افراد از جمله آقای خرازی از احتمال تغییر دکترین هسته‌یی صحبت می‌کنند، مقدمه اعلام رسیدن به بمب هسته‌یی است، در واقع ما می‌خواهیم اعلام کنیم که ما آرام آرام به این دکترین رسیده‌ایم و نمی‌خواهیم یک دفعه اعلام کنیم و جهان را بترسانیم.

اما معتقدم هسته‌یی بودن ایران آرام آرام مورد پذیرش قرار می‌گیرد. زمانی که شما وارد باشگاه هسته‌یی شدید، آنها نیز مجبورند شما را بپذیرند.

 

کمال خرازی مشاور خامنه‌ای

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی رژیم

احتمال جنگ فراگیر در منطقه هنوز برطرف نشده است

اگر موجودیت نظام تهدید شود ناچاریم دکترین هسته‌یی خود را تغییر دهیم

اگر اسراییل بخواهد به تأسیسات هسته‌یی حمله کند تجدید نظر در دکترین

و سیاست‌های هسته‌یی ایران و عدول از ملاحظات گذشته محتمل است

ما در جنگ غزه حضور نداریم

(سایت حکومتی دیپلماسی ایرانی۲۰ اردیبهشت)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/76b69abe-19b5-48f3-a024-8f97f0532347"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات