728 x 90

سوريه,

بنا العابد دختر ۷ساله سوری به نماد حلب تبدیل شد (کلیپ + تصویر)

-

بانه العابد دختر سوری
بانه العابد دختر سوری
بنا العابد دختربچه حلبی که به نماد حلب معروف شده است، اخیراً توانسته به همراه خانواده‌اش از شرق حلب خارج شود. بنا العابد کودکی که بعد از فراخوانهایش در وسایل ارتباط جمعی توانست در روزهای اخیر با خانواده‌اش از مناطق تحت محاصره حلب خارج شود به مشهورترین کودک سوری تبدیل شد.

 

 
گزارشی از تلویزیون العربیه:
چند وقت پیش حسابی در توئیتر به‌نام دختری خردسال بنا العابد باز شد. او که 7سال سن دارد، درد و رنج و مصیبتهای حلب را در این حساب منتشر می‌کرد. بنا به همراه خانواده‌اش، حلب را به مقصد حومه غربی حلب و بعد از آن به استان ادلب ترک کرد. سفر بنا را میلیونها نفر از جمله 320هزار نفر به‌صورت لحظه به لحظه از حساب توییتر او دنبال می‌کردند. مادر بنا پیشتر در حساب توئیتر دخترش، مولود چاووش اغلو وزیر خارجه ترکیه را مخاطب قرار داد و خواستار تلاش او برای نجات آنها از حلب شده بود. او به‌سرعت پاسخ گرفت. این اولین فراخوانی نبود که بنا و مادرش به یک مقام مسئول می‌دادند آنها پیامهای دیگری را نیز به مقامات کشورها ارسال کرده بودند.

 
بانه یکی از هزاران کودکی است که در شرق حلب سرگردان هستند. همه آنها حسابی در توییتر ندارند که درد و رنجشان را ثبت و منتشر کند. اما این کودکان آرزو دارند که در داخل اتوبوسهایی که برای جابه‌جایی اهالی به مناطق دیگر اختصاص یافته، محلی برای نشستن پیدا کنند تا آنها را به مناطق امن برساند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/35b767f7-7fcf-41c5-87c2-551e2a3f9866"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات