728 x 90

فضیحت ورشکستگی نمایش انتخابات رژیم - خالص‌سازی یا خالی‌سازی؟

تصویری از صف شلوغ یک حلیم فروشی در کنار شعبه خلوت رأی‌گیری حسینیه جواهری در مشهد - عکس از آرشیو
تصویری از صف شلوغ یک حلیم فروشی در کنار شعبه خلوت رأی‌گیری حسینیه جواهری در مشهد - عکس از آرشیو

فضیحت ورشکستگی نمایش انتخابات رژیم در جریان جنگ گرگهای درون رژیم بیشتر برملا شد.

سایت حکومتی خبر آنلاین روز ۲۳اردیبهشت نوشت: اعداد و ارقام و در صدها نشان می‌دهد که منتخبان تهران پایین‌ترین آرای واجدین شرایط را کسب کرده‌اند. نوباوه ۳ و ۴۸صدم درصد، روح الامینی ۲ و ۵۸درصد درصد!

روزنامه حکومتی رسالت ۲۳اردیبهشت نوشت: حالا در شرایطی که دور اول مشارکت ۲۵درصدی داشتیم فاجعه‌یی در مشارکت روز جمعه دور از ذهنها و پیش‌بینی‌ها نبود. وقتی می‌گفتیم شما جبهه را خالص‌سازی نمی‌کنید بلکه خالی‌سازی می‌کنید، کسی توجه نکرد.

همتی رئیس کل پیشین بانک مرکزی رژیم خطاب به پاسدار وحیدی وزیر کشور رژیم نوشت: این‌که وزیر کشور انتخابات اخیر را حماسه و نمایندگی مجلس را با ۳ تا ۵ درصد رأی مردم قابل‌قبول و خوب دانسته آیا معنایش این است که به‌دنبال «حماسه‌ٔ قابل‌قبول تری برای انتخابات ۱۴۰۴ است؟

آخوند ابطحی مشاور رؤسای جمهور سابق رژیم نیز خطاب به قالیباف نوشت: یا هشت درصد نمی‌دانید چیست یا حماسه؟.

اعضای مجلس ارتجاع در مصاحبه‌ها و در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس به ورشکستگی شعبده انتخابات رژیم اعتراف کردند.

علی خضریان عضو مجلس ارتجاع ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

و یک مسأله هم همین مشارکت در انتخابات خب بی‌تعارف ما نسبت به متوسط دوره‌های قبلی با این افت مشارکتی مواجه هستیم.

این یقه‌گیریها و بداخلاقی‌ها که این یقه‌گیریها و بداخلاقی‌ها تهش باعث می‌شود که مردم نسبت به حکومت دارند بدبین می‌شوند ما باید تلاشمان بر این باشد این مسائل نباید زمینه این بدگویی‌ها را فراهم بکند.

علیرضابیگی عضو مجلس ارتجاع گفت: مردم حس کردند قرار نیست از راه انتخابات تغییری رخ دهد، پای صندوق رأی نیامدند.

سایت حکومتی انتخاب نیز تحت عنوان «این شما و این «مجلس‌الدوله» جدید» نوشت: نزدیکان رئیسی بازی را در انتخابات بردند؟ با برگزاری دور اول انتخابات مشخص شد که پایگاه قالیباف دیگر مانند گذشته نیست و علاوه بر آن‌که او نسبت به چهارسال پیش از یاران کمتری برخوردار است، دیگر حتی نمی‌تواند تعداد نفراتی هم‌سو که از نظر عددی تعیین‌کننده باشند را راهی مجلس کند.

روزنامه حکومتی هم‌میهن نوشت که تقابل تازه نفسان با یاران قالیباف و محصولی در بهارستان آغاز شده و رایزنیهای جریانهای سیاسی حاضر در مجلس برای تصاحب کرسی ریاست آن پررنگتر و جدی‌تر از هفته‌های قبل به نظر می‌رسد. آنها سودای کنار زدن قالیباف را در سر می‌پرورانند سودایی که اگر محقق شود قالیباف را مجبور به چشیدن تجربه تلخ سقوط حداد عادل در مجلس نهم خواهد کرد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7973d4db-8339-4ff6-bdf6-e72b945f32ae"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات