728 x 90

-

درخواست حداقل جیره غذایی توسط کارکنان و کارگران شرکت کمپرسور سازی تبریز

-

 -
-
کارکنان و کارگران شرکت کمپرسور سازی تبریز که 4ماه حقوق خود را دریافت نکرده‌اند و در تنگنای شدید مالی هستند طی نامه‌ای درخواست کرده‌اند که حالا که هیچ اقدامی برای احقاق حقوق آنها صورت نمی‌گیرد با توجه به ماه مبارک رمضان جیره غذایی حداقلی به آنها داده شود.

لازم به توضیح است که به‌طور گسترده کارکنان و کارگران در شرکتها و کارخانه‌های مختلف حقوق معوقه دارند و این مسأله فشار و اعتراضهای بسیاری را برانگیخته است


بیشتر بخوانید:
کارگران کارخانه فولاد زاگرس در قروه در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق عقب‌افتاده خود و برای ادامه مطالبات خود از کارگزاران رژیم صبح روز یکشنبه23خرداد به تهران آمدند.

این کارگران که 28نفر هستند، نه ماه است که حقوق آنها، پرداخت نشده است.

به گفته کارگران پس از انحلال کارخانه فولاد زاگرس در اسفند 92، تصویب شد که 28 کارگر برای نگهبانی و کارهای جانبی در کارخانه باقی بمانند و حقوق آنها پرداخت شود، اما این وعده عملی نشده است.

کارگران پلاکاردی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود. «ما کارگران شرکت فولاد زاگرس بعد از 9ماه حقوق معوقه، با زبان روزه، داد از که بستانیم» .

کارگران قراردادی ارگ قدیم که تحت مسئولیت سازمان میراث فرهنگی در پروژه نجات بخشی ارگ قدیم بم به‌صورت تخصصی به کار مرمت ارگ قدیم مشغولند در سه ماه گذشته حقوقی دریافت نکرده‌اند.

بنا بر ادعای کارگران، پایگاه میراث فرهنگی ارگ به‌عنوان متولی اصلی پروژه نجات بخشی ارگ قدیم به‌دلیل کمبود نقدینگی توان پرداخت به موقع حقوق آنان و سایر هزینه‌های جانبی را ندارد در نتیجه این تأخیر و تعلل چند ماهه، کارگران را از نظر معیشتی و روحی در وضعیت نامطلوبی قرار داده است.

این کارگران که دارای سوابق 8 تا 24ساله هستند، گفته می‌شود تأخیر در پرداخت دستمزدشان تقریباً از سه سال پیش آغاز شده به همین دلیل کارگران مرداد ماه سال گذشته دست به یک اعتراض صنفی 5روزه زدند که در نتیجه آن کارفرما پنج روز از حقوق کارگرانی که در این اعتراض حاضر بودند را کسر کرد.

به گفته این کارگران معادل سه ماه دستمزد معوقه حق بیمه این کارگران نیز به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت نشده و به همین دلیل دفترچه‌های درمانی آنان فاقد اعتبار شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4cf83cdf-f146-486d-b8e9-229dfe4a0bd7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات