728 x 90

کره شمالی با فروش تسلیحات به شبه‌نظامیان حوثی تحریم‌ها را زیرپا گذاشته است

شبه نظامیان حوثی یمن - عکس از آرشیو
شبه نظامیان حوثی یمن - عکس از آرشیو

کمیته کارشناسان بین‌المللی در گزارشی به شورای امنیت سازمان ملل ‌متحد اعلام کرد کره شمالی با فروش تسلیحات و تجهیزات نظامی به شبه‌نظامیان حوثی تحت حمایت رژیم ایران در یمن تحریمها را زیرپا گذاشته است.

وال استریت ژورنال ۲۰ اسفند نوشت: صادرات تسلیحات کره‌شمالی به شبه‌نظامیان حوثی به‌طور مشخص توسط قاچاقچیان سوری انجام می‌شود.

وال استریت افزود: انتظار می‌رود این گزارش طی این هفته منتشر شود.

 

 

ژنرال جوزف ووتل فرمانده سنتکام در جلسه استماع سنای آمریکا در بهمن ۹۷ درباره دخالت‌های رژیم ایران در یمن گفت: رژیم ایران به صدور موشک، راکت و پهپادها برای حوثیها ادامه می‌دهد که جنگ را طولانی می‌کند و آن را گسترش می‌دهد و درد و رنج و فاجعه انسانی را افزایش می‌دهد و آبراههای حیاتی را تهدید می‌کند و روند صلح را مختل می‌کند. اینها اقدامات یک همسایه خوب نیست بلکه یک کشوری که صلح و ثبات منطقه را تهدید می‌کند.

 

همچنین برایان هوک در مصاحبه با العربیه انگلیسی روز ۲۴دی گفت واشنگتن برای جلوگیری از تبدیل یمن مانند لبنان توسط رژیم ایران، از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

برایان هوک گفت: ما نمی‌توانیم به رژیم ایران اجازه دهیم همان کاری که با لبنان کرد با یمن هم انجام دهد

 

دولت یمن روز ۲۱بهمن۹۷ در بیانیه‌یی زیر پا نهادن قطعنامه‌های الزامی سازمان ملل،توسط رژیم ایران با نقض ممنوعیت مسلح کردن شبه‌نظامیان حوثی، ارسال پهپاد و قاچاق موشک و سلاح برای آنها را محکوم کرد و گفت رژیم ایران متوقف نخواهد شد مگر این‌که جامعه بین‌المللی به‌شدت و قاطعانه مانع این امر شود. این بیانیه همچنین خواستار رویارویی قاطعانه با نقشه‌های توسعه‌طلبانه رژیم ایران در منطقه شد

 

 

اسناد جدید سازمان ملل درباره مسلح کردن شبه‌نظامیان حوثی یمن توسط رژیم ایران

گزارش محرمانه‌ای توسط کمیته کارشناسان سازمان ملل ‌متحد تهیه شد که نشان می‌داد کمکهای تسلیحاتی رژیم ایران به شبه‌نظامیان حوثی در یمن پس از تحریم تسلیحاتی این کشور توسط شورای امنیت در سال ۲۰۱۵ادامه دارد.

خبرگزاری فرانسه دوشنبه ۳۰ژوئیه، گزارشی در این باره منتشر کرده و نوشته که از متن این گزارش محرمانه مطلع شده است.

در این گزارش کمیته کارشناسان که به شورای امنیت ارائه شده آمده است: «هم‌چنان بر این باوریم که موشکهای بالستیک کوتاه برد و جنگ‌افزارهایی دیگر، پس از تحریم تسلیحاتی این کشور در سال ۲۰۱۵، از ایران به یمن ارسال شده است».

 

 

دریادار اسکات استیرنی فرمانده ناوگان پنجم آمریکا شهریور ۹۷ درباره کمکهای رژیم ایران به شبه نظامیان حوثی گفت: ایران با فراهم کردن موشکهای بالستیک به شبه‌نظامیان یمنی، هم‌چنان در حال ایفای نقش در یمن می‌باشد.

وی افزود که حمایت تهران از حوثی‌ها، آنها را قادر می‌سازد تا حمل‌ و نقل دریایی و مسیر تجارت بین‌المللی، از طریق تنگهٍ باب‌المندب انجام می‌شود را تهدید کند.

استیرنی اضافه کرد، ”ایران هم‌چنان به توسعه توانمندیهای موشکهای بالستیک پیشرفته و انتقال آنها به حوثی‌ها و حزب‌الله، ادامه می‌دهد که به آنها اجازه می‌دهد که بیش از بیش مناطقی از (خاورمیانه) را که به نفع منافع شریرانه‌شان است بی‌ثبات کنند“.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/401f4678-0520-44db-b107-96eb672c485c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات