728 x 90

دخالتهای ایران,

شماری از پاسداران در حومه حلب به اسارت رزمندگان در آمدند

-

دستگیری پاسداران در حلب سوریه
دستگیری پاسداران در حلب سوریه
به گزارش العربیه 16 خرداد 95 طی درگیریهای رزمندگان سوری و نظامیان اسد در حومه جنوبی حلب حداقل ۱۵ تن از این نظامیان همراه با چند تن از پاسداران سپاه کشته شدند.

رزمندگان سوری با پیشروی سریع، تلفات بزرگ جانی و تسلیحاتی به نیروهای اسد وارد کردند. آن‌ها همچنین اتاق عملیات نظام اسد را در منطقه شیخ یوسف در شرق حلب منهدم کرده و فرماندهان آن را به هلاکت رساندند.

از سویی شبکه خبری شام به‌نقل از کارشناسان نظامی گزارش داد منطقه التله، شاهد هفت انفجار بود. این منطقه در حومه شرق حلب واقع است و یکی از مراکز حیاتی برای نیروهای دولتی و شبه‌نظامیان تحت‌امر اسد به‌شمار می‌آید.

در همین راستا، درگیریهای شدید در حومه جنوبی حلب میان عناصر اسد و رزمندگان سوریه رخ داد این درگیریها از روز شنبه چهاردهم خرداد 95 در اطراف شهرک خلصه متمرکز بود. در دو انفجار که رزمندگان سوری انجام دادند، دهها تن از نیروهای اسد و عناصر تحت‌امر او، کشته و زخمی شدند.

به گفته منابع محلی در این درگیریها حدود هفتاد کشته از میان نیروهای اسد و شبه‌نظامیان تحت‌امر او به جا گذاشته شد. همچنین ۱۵ تن از عناصر وابسته به اسد به اسارت گرفته شدند که در میان آنها مزدوران عراقی و افغانی و عناصری از سپاه پاسداران نیز وجود دارند.

کشته شدن یک پاسدار دیگر در سوریه

یکی دیگر از پاسداران جنایت‌پیشه در سوریه کشته شد. این پاسدار که قدرت عبدیانی معرفی شده، از شهرستان کوهدشت برای دفاع از دیکتاتور خونریز سوریه به این کشور اعزام شده بود.

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس موسوم به تسنیم که این خبر را مخابره کرده افزود: «حاج قدرت عبدیانی همراه با حاج رضا رستمی مقدم در سوریه کشته شد».

تلویزیون اورینت وابسته به اپوزیسیون سوریه، روز شنبه 15 خرداد 95 در مورد درگیریهای حومه حلب سوریه گفت: «درگیریهای روز گذشته نزدیک به 100 کشته در صفوف شبه‌نظامیان رژیم ایران بر جای گذاشت».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7335b46f-eab3-411f-b3a5-1e0b8dc51620"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات