728 x 90

اخبار اعتراضى,

سه رشته اعتراض و اعتصاب و رویارویی مردم با اقدامات سرکوبگرانه نیروهای امنیتی

-

 -
-

تجمع و اعتصاب کارگران معدن زغال‌سنگ رشته کوه البرز

صبح روز پنجشنبه 13خرداد 1395 کارگران شاغل در معدن زغال‌سنگ رشته کوه البرز واقع در محدوده شهر گلستان به‌دلیل پرداخت نشدن حقوق و نداشتن امنیت شغلی خود برای سومین بار در سال 95دست به اعتصاب زدند.

به گفته یکی از این 400کارگر به جان آمده افتتاح این پروژه از سوی شرکت البرز شرقی صورت گرفته، اما پروژه حدود یک سال است که به شهرداری و چند شرکت دیگر از جمله ذوب آهن واگذار شده و در این میان، کارگران پروژه زیان دیده‌اند. . کارگران. به‌صورت پیمانی به‌کار گرفته شده‌اند و از بیمه آنها سرباز می‌زنند و این در حالی است که کار در معدن، یکی از مشاغل سخت و پرخطر است و باید شامل بیمه قوی‌تری باشد!

کارگران اعتصابی از 3ماه تا 7ماه، حقوق طلب دارند. اعتصاب آنها تا رسیدگی و تعهد مکتوب به خواسته‌شان ادامه خواهد داشت.

تهران اعتراض مردمی و درگیری پراکنده در خیابان فردوسی و انقلاب

 

 
از ساعت 7 صبح روز پنجشنبه 13خرداد 1395 مأموران یگان نیروی انتظامی به همراه نیروهای بسیج با استقرار در بسیاری از نقاط تهران مزاحمتهای خود را با توجه به نزدیک شدن مراسم مرگ خمینی، آغاز کردند. که در 2 مورد به درگیری و هرج و مرج کشیده شد.

از حدود ساعت 8 در خیابان انقلاب نرسیده به میدان انقلاب، مزاحمتهای چند نقطه ایست بازرسی نزدیک به هم برای دانشجویان و عابران پیاده، منجر به اعتراض گسترده از سوی مردم و دعوا و تنش با مأموران شد. که مزدوران در وحشت از گسترش اعتراض موقتاً کار خود را متوقف کردند.

در خیابان فردوسی نیز، نیروهای یگان پلیس به سمت دلار فروش‌ها و جمع کثیری از دستفروشان محدوده منوچهری و نزدیک به بازارهای فردوسی، حمله‌ور شدند اما با مقاومت دلار فروش‌ها و درگیریها و تعقیب و گریزهای میان آنها، فضای این محدوده ملتهب شده تا جایی که نیروهای کمکی برای این محدوده فراخوانده شدند و نوعی حکومت نظامی برقرار شد.

تلاش مزدوران برای چندین مورد دستگیری مردم و جوانان درگیر شده با مأموران ناموفق بود.

تهران ـ اعتراضات مردمی علیه برپایی ایست بازرسی و امنیت اخلاقی در بزرگراههای منتهی به بهشت زهرا

 
 
از ساعت 9صبح روز پنجشنبه 13خرداد 1395، یگانهای امداد نیروی انتظامی و سپاه در بزرگراه‌های تهران اقدام به ایجاد ایست و بازرسی و گشت امنیت اخلاقی کردند که این موضوع، واکنشهای مردمی را بهمراه داشت بنا‌ به گزارشات دریافتی، توقیفها و سخت گیریهای فراوانی در بزرگراههای منتهی به بهشت زهرا و قبر خمینی از جمله بزرگراه موسوم به رجایی و بهشت زهرا رخ داد. این اقدامات سرکوبگرانه، منجر به اعتراضها و مقابله‌های مردمی شد. در بزرگراه امام علی، گشت‌زنیها و توقیفهای چند خودرو توسط نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی، منجر به ایجاد ترافیک و در نتیجه اعتراض های مردمی شد. مزدوران از این‌که مردم بی‌اعتنا به سالمرگ دجال به مسافرت می‌رفتند با آنان با کینه و بازرسیهای مطول برخورد می‌کردند.

در یکی از این موارد در بزرگراه بابایی و خروجی جاده لشکرک، در ایست بازرسی پاسداران، میان چند تن از مردم و آنان درگیری رخ داد. با حمایت دیگر مردم و بوق زدنهای مکرر خودروها به نشانه اعتراض و ایجاد همهمه در این محدوده، مأموران ناچار به بازگشایی راه شده و بساط ایست را برچیدند. گفتنی است که درگیریهای دیگری در بزرگراه‌های دیگر از جمله بزرگراههای موسوم به همت، چمران و رسالت بوده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f6c1886d-cb9a-4f6f-ba1b-38b97f073b81"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات