728 x 90

اخبار خاورمیانه,

هر ۵۱دقیقه یک «سوری» جان می‌دهد

-

بمباران سوریه
بمباران سوریه
لس‌آنجلس تایمز طی مقاله‌یی درباره جنایات اسد در سوریه نوشت: «گروه مستقل کارزار سوریه... ارزیابی می‌کند که هر 51دقیقه، یک سوری جان خود را از دست می‌دهد. در همان روزی که دیپلوماتها در وین گردهم آمدند، 28 غیرنظامی کشته شدند، 94 موشک شلیک شد و 40 بشکهٴ انفجاری پرتاب شد. حداقل این است که بگوییم، بین (باصطلاح) روند صلح با آنچه به‌طور واقع در صحنه رخ می‌دهد، یک عدم ارتباط وجود دارد» .

نویسندهٴ این مقاله که یک خبرنگار معروف صحنه‌های جنگی است، پس از ذکر تجربه خود از جنگ بوسنی و پیامدهای شکست ملل‌متحد و جامعه بین‌المللی در جلوگیری از نسل‌کشی، تأکید کرد: «جنگ در سوریه سرانجام به پایان خواهد رسید... ولی ما فرصت‌های بسیاری را برای جلوگیری از جنگ یا متوقف‌کردن آن از دست دادیم. روزهای اول قیام، می‌توانست زمان آن باشد که آمریکا به اسد فشار بیاورد تا او کشتار مردم خود را متوقف کند. عبور از «خط قرمز» سلاح شیمیایی نیز، یک فرصت دیگر بود. اما جنگ ادامه یافت و آمار کشته‌ها (افزایش پیدا کرد) » .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/83666768-e41b-4227-a828-d8a43e3dd6f6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات