728 x 90

اخبار سوريه,

ژنرال اسعد الزعبی: آتش بس در سوریه به یک شوخی سخیف تبدیل شده است

-

اسعد الزعبی رئیس هیأت مذاکره کننده اپوزیسیون سوریه
اسعد الزعبی رئیس هیأت مذاکره کننده اپوزیسیون سوریه
ژنرال اسعد الزعبی رئیس هیأت عالی گفتگوکننده اپوزیسیون سوریه، مواضع اپوزیسیون را در مورد آتش‌بس در حلب و لاذقیه تشریح می‌کند. ژنرال اسعد الزعبی:
صحبت از آتش‌بس چه در مورد التزام به آن یا نقض آن یا تمدید آن، به یک شوخی سخیف تبدیل شده است. ما مطلقاً آتش‌بسی ندیدم و هیچ‌گونه اقداماتی ندیدیم که نشان دهد که آتش‌بسی برقرار است. همه می‌دانند که نه مردم سوریه و نه نمایندگان گفتگو کننده مردم سوریه مطلقاً هیچ فشاری را قبول نمی‌کنند و به این فشارها هم گوش نمی‌دهند و برایشان معنی ندارد.

زندانیان در حما کشتار می‌شوند. هواپیماهای روسیه حومه شمالی و جنوبی حلب را بمباران می‌کنند، حملات نظامیان اسد در باله در حومه دمشق به سمت دوما ادامه دارد. آیا این اعمال، کاهش خشونت و آتش‌بس محسوب می‌شود؟

واقعیت عبارت است از مانور سیاسی و تبلیغاتی برای راضی کردن مردم خودشان توسط کری یا لاوروف است یا ظاهر شدن در مقابل تلویزیونها و مطبوعات یا امضا با حروف مشخصی که ما در مورد آتش‌بس توافق کردیم. من معتقدم که همگی بر این نظر هستند که آتش‌بسی در کار نیست. فقط حرفی است بر سر زبان کری و لاوروف..

من معتقدم که رژیم اسد اعمال نظامی را در سوریه افزایش خواهد داد به این امید که بگوید من موفقیتهای نظامی کسب کرده‌ام و یک برگه برای گفتگوها در دستش داشته باشد.

بله اپوزیسیون در گفتگوها قدرتمند است و در روی زمین نیز قدرتمند است دلیل آن هم این است که رژیم اسد 10 بار فروپاشیده و اگر دخالت خوکهای حزب‌الله و رژیم ایران و عراق و در نهایت هم روسها نبودند، این رژیم 5سال پیش سرنگون شده بود و نه الان.. حتی پوتین هم به این امر اعتراف کرده است..

من تأکید می‌کنم که اگر روسیه برای آتش‌بس تلاش می‌کند به‌خاطر این است که در تحقق هر گونه موفقیت نظامی در صحنه ناموفق بوده است. آنها خواهان آتش‌بس درحلب هستند زیرا کاملاً دریافته‌اند که معادله در حلب علیه رژیم اسد و روسیه و رژیم ایران چرخیده است.

محال است به گفتگوهای ژنو بازگردیم
اگر بخواهیم آتش‌بس در سوریه برقرار شود باید طرف سومی در کار باشد ما جز به برادران خودمان در کشورهای خلیج فارس به کسی اعتماد نداریم باید ناظرانی از آنها حضور داشته باشند و بعد هم اقدامات فوری برای حسابرسی از هرکس که آتش‌بس را نقض می‌کند باید وجود داشته باشد. همه می‌دانند که رزمندگان چه سلاحهایی دارند و رژیم اسد چی دارد؟ رژیم اسد هواپیما و موشک و.. دارد بنابراین آتش‌بس نیاز به نظارت دارد..

مردم سوریه از روز اول آتش بس، تظاهرات مسالمت‌آمیز خود را با خواست سرنگونی اسد، از سر گرفتند. این خود دلیلی برای بازگرداندن روح مسالمت به انقلاب مردم سوریه است که 5سال دیگر هم شاید ادامه داشته باشد. بنابراین روسها و رژیم اسد و همچنین آمریکا که ادعای دوستی با مردم سوریه را دارد ولی کاملاً از آنها دور است، باید این واقعیت را بفهمند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1e78dbe6-2789-4cc7-8c6d-06a62614e126"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات