728 x 90

رسانه حکومتی: حقوق ماهانه، خرج زندگی در یک هفته است

حقوق ماهانه
حقوق ماهانه

خبرگزاری حکومتی ایلنا دوشنبه ۲۳بهمن به وضعیت فلاکت‌بار سبد هزینه‌های زندگی در تهران و کلان‌شهرها به‌ویژه حقوق بازنشستگان اعتراف می‌کند که به سختی می‌توانند هزینه زندگی یک هفته خود را تأمین کنند.

ایلنا به‌نقل از مرکز آمار رژیم نوشت، ... وقتی سبد هزینه‌های زندگی در تهران و کلان‌شهرها بر اساس آخرین محاسبات دقیق مبتنی بر داده‌های مرکز آمار ایران به ۲۸میلیون و ۹۰۰هزار تومان رسیده، بیش از ۶۰درصد بازنشستگان تأمین اجتماعی کشور با حقوقی زیر ۹ یا حتی ۸میلیون تومان زندگی می‌کنند؛ حقوقی که دیگر به راستی حقوق ماهانه نیست و خرج زندگی در یک هفته است.
حالا در روزهای پایانی سال، نه چشم‌انداز دستمزد سال آینده روشن است و نه قرار است شب عید، مرهمی بر زخم عمیق معیشت مزدبگیران شاغل و بازنشسته بگذارند. .
تورم در دیماه بیش از ۴۳درصد است اما افزایش حقوق کارکنان شاغل و بازنشسته در لایحه بودجه فقط ۲۰درصد تصویب شده است.
این در حالیست که کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران عیدی بازنشستگان ۲میلیون و ۵۰۰هزار تومان عنوان کرده است که «پول دو جفت کفش نمی‌شود!»

این کانون در ادامه می‌افزاید، آیا با این پول، جز یک جفت کفش یا نهایت دو جفت کفش، چیز دیگری می‌شود خرید. لااقل رقمی بدهند که بازنشستگان با آن به‌راحتی و بدون دغدغه فکری، برای خانواده کفش و لباس شب عید بخرند. بازنشسته بزرگ خانواده است و معمولاً فرزند و نوه دارد. آیا می‌دانند خرج شب عید یک خانواده بازنشسته چقدر است؟
به نظر نمی‌رسد که خوب بدانند... . وزیر کار مدتی پیش در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد «مجموع حقوق و اضافه‌کار و حق مأموریت و... حدود ۵۰میلیون تومان در ماه است». به راستی با حقوق ۵۰میلیون تومانی، اصلاً می‌شود فهمید که زندگی با مستمری ۸میلیون تومانی، چه حال و هوای مغمومی دارد؟

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e57ad159-6e88-4a39-b059-78d556161a4d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات