728 x 90

8 مارس روز جهانى زن,حمايت جهاني از مقاومت ایران,

«تعهد برای برابری» اجلاس اتحادیه انجمنهای زنان ایرانی در آلمان در بزرگداشت روز جهانی زن در برلین

-

اجلاس اتحادیه انجمنهای زنان ایرانی در آلمان در بزرگداشت روز جهانی زن در برلین
اجلاس اتحادیه انجمنهای زنان ایرانی در آلمان در بزرگداشت روز جهانی زن در برلین
روز چهارشنبه 9مارس2016 اتحادیه انجمنهای زنان ایرانی در آلمان جلسه‌ای در بزرگداشت روز جهانی زن در محل دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در برلین برگزار کرد. در این جلسه مسئولان و برخی اعضای انجمنهای فعال زنان ایرانی از ایالتهای هامبورگ، برمن، نیدرزاکسن، نوردرآین وستفالن، هسن، بایرن و برلین حضور داشتند.

شخصیتهای سیاسی آلمانی از جمله خانم پروفسور ریتا زوسموت (اولین وزیر امور زنان در آلمان و رئیس پیشین مجلس آلمان)، خانم کارین هالش (عضو هیأت‌رئیسه مجلس برلین از حزب سوسیال‌دموکرات) و آقای مارتین پاتسلت (عضو کمیسیون امور خانواده، زنان و جوانان در مجلس فدرال آلمان از حزب دموکرات‌مسیحی) و همچنین نمایندگان چند سازمان زنان آلمانی در جلسه شرکت و سخنرانی کردند.

خانم دولت نوروزی، نماینده شورای ملی مقاومت از انگلستان نیز مهمان این گردهمایی بود.

به‌نمایندگی از جانب خانواده شهدای مجاهد خلق، مادر شجاعی که خانواده او 14 شهید در مبارزه علیه دیکتاتوری آخوندی تقدیم کرده است، دسته گلی به خانم زوسموت در قدردانی از تلاشهای وی در دفاع از مقاومت ایران و مجاهدان لیبرتی و خدماتش برای حقوق زنان در ایران اهدا کرد.

شرکت کنندگان همچنین نسبت به زنان برجسته مقاومت و مدافعان حقوق برابری ادای احترام کردند.

در اجلاس اتحادیه انجمنهای زنان ایرانی در آلمان سخنرانان، همبستگی خود را با زنان قهرمان و مقاومی که به‌دلیل عقاید سیاسی و دفاع از آرمان برابری در زندانهای قرون‌وسطایی رژیم آخوندی به‌سر می‌برند اعلام کردند و به مادران شهدا و زندانیان سیاسی که در تظاهرات اعتراضی سال گذشته در ایران نقش محوری داشته‌اند، درود فرستادند.

طلایه ریحانی از شورای مرکزی مجاهدین در سخنان افتتاحیه خود، گفت: « خانمها و آقایان، دوستان عزیز، مهمانان گرامی به شما خیرمقدم عرض می‌کنم.
از همین جا درود می‌فرستم به تمامی زنان مبارز و آزادیخواهی که در طی قرنها دست از تلاش برای برابری و آزادی نکشیدند و راه ما زنان را از دیروز تا به امروز برای فردایی روشن باز کردند.
درود می‌فرستم به خواهران مجاهد و مبارزم در رزمگاه لیبرتی، و به هزار زن پیشتاز در صفوف شورای مرکزی سازمان مجاهدین که با عشق و ایمان و از خودگذشتگی و رزم بی‌امان و مقاومت بی‌نظیر و خونبارشان طی سالیان در برابر رژیم بنیادگرا و فاشیستی ملاها الگو و راهنمایی ایستادگی بی‌چشمداشت و امید برای زنان و جوانان ایرانی شده‌اند و رسم و برگ زرین و نوینی را در تاریخ مبارزه زنان و مردم ایران برای آزادی، برابری و دموکراسی از خود به یادگار گذاشته‌اند. زنانی که با رهبری خواهر مریم، تقدیر را به می‌توان و باید برای تغییر و اراده برای سرنگونی و شکستن زنجیرهای حاکمیت زن‌ستیز و پوسیده‌ی حکومت بنیادگرای آخوندی کردند و می‌خواهند این قرن را به قرن مشارکت و رهایی زنان تبدیل کنند.

در کنفرانس بزرگداشت روز جهانی زن در برلین، مریم تهرانی از انجمن زنان علیه بنیادگرایی، گفت:« از جانب انجمنمان روز جهانی زن را به همه شما و به همه خواهرانم در اقصی نقاط جهان، به‌ویژه در زندان لیبرتی تبریک می‌گویم.
من به زنان دلیری درود می‌فرستم که در قیامهای مردمی در سوریه، عراق و ایران دوشادوش مردان علیه بنیادگرایی بپاخاستند.
من به زنان قهرمانی درود می‌فرستم که هم‌اکنون در زندان لیبرتی یا درون زندانهای قرون‌وسطایی آخوندها سخت‌ترین فشارها را تحمل می‌کنند، ولی به دیکتاتوری نه می‌گویند.
این زنان پیروزیهای بزرگی برای کشورهای منطقه و همهٴ ما خلق می‌کنند.
درست است که زنان رنج‌های بسیار کشیده‌اند و تحت حاکمیت این بنیادگرایان، تبعیض و تحقیر دردناکی را طی سالها تحمل کرده‌اند و حتی حقشان به‌عنوان یک انسان انکار شده است. اما هم‌چنان که رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی نوید داده‌اند، دیکتاتوری ارتجاعی حاکم بر ایران به‌دست قدرتمند زنان ایرانی و با پیشتازی زنان اشرفی که در زندان لیبرتی مقاومت می‌کنند، سرنگون خواهد شد و این روز دور نیست.

سپس ویدا نیک‌طالعان از انجمن زنان برای دموکراسی در ایران در شمال آلمان در سخنرانی خود، گفت: «مراسم امروزمان بایستی یک پیام روشن به زنان شجاع و قوی بفرستد که به‌علت عقاید برابری‌طلبانه و آزادیخواهانه‌شان برای کشور عزیزمان در زندانهای ایران به‌سر می‌برند.
از این‌جا بایستی همچنین پیام همبستگی برای مادران شجاع زندانیان سیاسی و قربانیان شکنجه فرستاده شود که به‌خصوص در سال گذشته حتی تا جلوی در زندان اوین همواره با تظاهرات اعتراضی خود دیکتاتوری مذهبی را به‌چالش طلبیدند.
با جنبشی تحت رهبری یک زن قدرتمند هم‌چون خانم رجوی ما بر این باوریم که دوران سیاه در تاریخ ایران به پایان خواهد رسید و در این رابطه ما زنان وظیفه خاصی داریم.

پروفسور ریتا زوسموت اولین وزیر زنان در آلمان و رئیس مجلس فدرال بین سالهای 1988 و 1998 در سخنرانی خود در کنفرانس روز جهانی زن در دفتر شورای ملی مقاومت در برلین، گفت: «پیش از این در بیرون سالن اجلاس تصاویر زنانی را دیدیم که در مبارزه‌شان در راه مقاومت در اشرف و لیبرتی جان باختند. زبان از سخن ‌گفتن باز می‌ایستد و باید بگویم که من امشب مجدداً یاد گرفتم که ما اجازه نداریم مبارزه را متوقف کنیم.
ما امشب این‌جا در کنار هم هستیم تا همبستگی‌مان را با مقاومت نشان بدهیم و این‌جا مردان و زنانی حضور دارند که مدت‌زمان طولانی است در این زمینه فعال هستند.
پیام ما امشب به لیبرتی نیز باید این باشد: «در این‌جا فعالیتهای ما بیشتر و قوی‌تر می‌شود و نه ضعیف‌تر».
پروفسور زوسموت با اشاره به شرکتش در کنفرانس بین‌المللی 8مارس در پاریس، گفت: «من آنجا چیزی را تجربه کردم که در این چهار سال هنوز تجربه نکرده بودم: در آنجا گروه‌های زنان از سوریه، الجزایر، مراکش، اسپانیا و ایتالیا، روی سن رفتند که کاملاً با هم متفاوتند ولی در مبارزه علیه نقض حقوق‌بشر متحد بودند.
آنجا یک جنبش نوین زنان به‌وجود می‌آید و اکنون می‌گویم: آنجا نیز برای من روشن شد که این جنبش جدید زنان که خانم رجوی برای آن دهه‌ها مبارزه کرده، در موارد متعددی با عدم استقبال و پاسخ منفی مواجه شده تا این‌که توانسته ذره‌ذره به موفقیت دست یابد.
ما باید امشب از صمیم قلب و با اعتقاد عمیق قدرشناس شما باشیم...
«ما تسلیم نمی‌شویم» و این جنبش علیه بنیادگرایی اسلامی ربطی به مسلمانان معتقد ندارد، بلکه عطف به سرکوب، شکنجه، قتل و کشتاری می‌شود که هیچ‌کجا در قرآن به آن امر نشده است. بلکه دقیقاً عکس آن در قرآن آمده است.
از این‌که حضور به هم رساندید تشکر می‌کنم».

مارتین پاتسلت عضو کمیسیون خانواده، زنان و جوانان در مجلس فدرال آلمان سخنران دیگر این کنفرانس بود. وی در سخنانش در تجلیل از مبارزه زنان برای برابری گفت: زنان با چشمان باز و نگاه روشن به استقبال خطرات می‌روند، آنها اینکار را برای تحقق یک دنیای دیگر انجام می‌دهند. برای یک زندگی دیگر برای همه ما. مارتین پاتسلت ضمن بررسی وضعیت زنان در منطقه خاورمیانه و نقش دیکتاتوری آخوندی و رژیمهایی هم‌چون اسد در سرکوب مردم به‌ویژه زنان و با اشاره به موج بزرگ پناهندگان که عازم اروپا هستند، بر حمایت مجدد از مبارزه مقاومت ایران به‌ویژه زنان ایرانی برای آزادی و سرنگونی رژیم آخوندی تأکید کرد و گفت: ما بایستی در همین اروپا، در آلمان و در مجلس فدرال آلمان بسیار صادقانه و پیگیرانه بگوییم: ”ما با شما متحد می‌شویم. ما شما را در مبارزه‌تان تنها نمی‌گذاریم“. ما هیچ آلترناتیوی نداریم جز این‌که باهمدیگر برای آینده کار و تلاش کنیم. برای مبارزه شجاعانه‌تان آرزوی پیروزی می‌کنم|.

سخنران دیگر این گردهمایی، کارین هالش عضو هیأت‌رئیسه مجلس برلین از حزب سوسیال‌دموکرات بود. وی با یادآوری سابقه آشنایی‌اش با مقاومت ایران و مبارزات زنان در مقاومت ایران به‌ویژه در اشرف و لیبرتی گفت:
من برای زنان به‌طور ویژه احترام زیادی قائل هستم، آنها در یک شرایط سخت و ناامید کننده مبارزه کردند و بسیاری از عزیزان خود را از دست دادند. آنها نه تنها قلب من و زنان دیگری در پارلمان برلین را به‌دست آوردند بلکه ما را به مبارزه برای حقوق زنان در اشرف و لیبرتی و سایر نقاط جهان تشویق کردند.
من احترام زیاد و ویژه‌ای برای خانم رجوی قائلم. من این شانس را داشتم که با او به‌طور خصوصی دیدار کنم. قدرت و استقامت او مرا جذب کرد. او با شوق و اشتیاق اهداف خود را دنبال می‌کند او با مبارزه‌اش خیلیها را متعجب و جذب آرمان خویش می‌کند.

دولت نوروزی نماینده شورای ملی مقاومت ایران در انگلستان، که مهمان ویژه این گردهمایی بود در سخنان ضمن برشمردن نقش زنان در مبارزه علیه بنیادگرایی گفت :
زنان بدون شک در خط مقدم جنگ برای آزادی، حقوق‌بشر، تحقق ارزشهای انسانی و دموکراسی در ایران هستند.
دولت نوروزی سپس به تشریح منشأء بنیادگرایی مذهبی با روی کارآمدن رژیم آخوندی در ایران و اقدامات سرکوبگرانه این رژیم به‌ویژه علیه زنان پرداخت وی در ادامه گفت:
رژیم ایران از یکطرف با حمایت از رژیم جنایتکار بشار اسد و از طرف دیگر با حمایت از جنایات نوری المالکی برای کشتار مردم سنی در عراق باعث ظهور داعش گردیده است. اما به‌طور قطع رژیم ایران پدرخوانده بنیادگرایی مذهبی و عقب‌گرایی است.
دولت نوروزی افزود: اکنون مبارزه زنان ایران با هدایت خانم رجوی، ابعاد جهانی پیدا کرده است. در سایه این مبارزه، نقش مخرب بنیادگرایی در خاورمیانه بیش از پیش روشن شده است. امروز ما بر علیه دشمن مشترک خود، همگام هستیم، دشمنی به‌نام رژیم ایران که پدرخوانده و قلب تروریسم و بنیادگرایی مذهبی است.

هانا دوست محمدی، نماینده انجمن جوانان دموکراتیک ایرانی – شمال آلمان در سخنان خود به سرکوب زنان در ایران توسط رژیم آخوندی و همچنین سابقه آشنایی‌اش با مقاومت ایران پرداخت و گوشه‌هایی از فعالیتهای انجمن جوانان دموکراتیک شمال آلمان در دفاع از آزادیها و حقوق زنان و جوانان در ایران را تشریح کرد.

ملیحه ملک محمدی، نماینده انجمن زنان علیه تبعیض جنسی در برمن در سخنان خود گفت:
با سلام به حضار محترم
من ملیحه ملک محمدی مسئول انجمن زنان علیه تبعیض جنسی هستم. این درست است که بنیادگرایان حاکم بر ایران ضدبشریت معاصر هستند ولی وقتی به موضوع زنان می‌رسیم، هویت این رژیم را باید در ”تبعیض جنسی “غیرقابل توصیف و ”زن ستیزی “کین توزانه توصیف نمود که به تبعیض جنسی رسمیت می‌بخشد و حتی لباس مذهبی می‌پوشاند. این تبعیض حتی تا حکم غیرانسانی سنگسار نیز اعمال می‌شود و به عبارت دقیقتر در تمامی ارکان این رژیم، تنیده شده است.
ما در مشاوره‌های زیادی با انجمنهای خواهر و کنفرانسهای بین‌المللی و ایرانی دنبال پاسخ مناسب و شیوه مقابله درست با تبعیض جنسی در کشورمان علیه زنان بودیم، نتیجه‌گیری ما این بود که تا این رژیم باقی است، مقابله با قوانین حاکم بر آن بی‌ثمر یا کم اثر است.
در مقابل ما متوجه شدیم که عاملان این تبعیض، از گسترش ایده‌های برابری، بیشتر از هرچیزی ترس و وحشت دارند، به همین دلیل بحث و ترویج نقطه نظرات و دیدگاههای خانم مریم رجوی در مورد آزادی و برابری زنان را ثمربخش‌تر از هر راه‌حل دیگر یافتیم. این نقطه نظرات علاوه بر رهایی یکایک زنان از اسارت تبعیض قرون وسطایی، بندهای اسارت را از جامعه نیز به‌طور ریشه‌یی باز می‌کند،
در نمونه‌های مشخصی، تجربه ما به‌ویژه در برخورد با پناهندگانی که از زیر ستم آخوندی به‌خارج کشور می‌آمدند شگفت‌انگیز بود، برخورد آنها با این دیدگاهها، بمانند تشنه‌ای در بیابان بود که به چشمه‌ای خنک و گوارا رسیده باشند و این برای انجمن ما یک موفقیت چشمگیر و امیدی بزرگ برای استمرار فعالیتهایمان بود.

سیمین منافی، عضو شورای ملی مقاومت ایران سخنران دیگر این گردهمایی بود. وی گفت:
من افتخار این را دارم که به‌عنوان یکی از اعضای شورای ملی مقاومت ایران بیش از دو دهه است که در صفوف مبارزه علیه بنیادگرایی و زن‌ستیزی رژیم خونخوار و منفور در ایران هستم و فکر می‌کنم که مشارکت پیگیر هر کدام از ما در مقاومت علیه این بنیادگرایی مذهبی آخوند‌ساخته ایران که متأسفانه الگویی برای سایر تفکرات بنیادگرایانه مثل داعش و بوکوحرام هم شده است و با حمایت و پشتیبانی از جنبش زنان در مقاومت و ضرورت رشد این جنبش با راهبری خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاوت ایران به‌عنوان یک زن مسلمان، مبارزة خود را تا پیروزی بر اختاپوس بنیادگرایی ولایت فقیه ادامه دهیم.

سخنران دیگر این کنفرانس پروین حیدریان از شهر الدنبورگ در سخنان خود خواستار توجه به وضعیت زنان پناهنده در روزهای اخیر که نتیجه بلافصل عملکرد بنیادگرایان است شد و گفت: بنیادگرایی اسلامی، دشمن اصلی زنان، عامل اول و آخر میلیونها پناهنده‌یی است که تبدیل به معضل کشورهای اروپای غربی و مرکزی، خاورمیانه و خاورنزدیک و شمال آفریقا شده است. درست است که اسد در سوریه و مالکی در عراق باعث کشتارهای جمعی و فرار میلیونها نفر شده‌اند ولی اگر دخالتها و جنایات آخوندهای حاکم بر ایران به‌عنوان پدرخوانده تروریسم بین‌المللی و کانون صدور بنیادگرایی اسلامی نبود امروز نه از داعش خبری بود و نه اسد می‌توانست در مقابل قیام مردم سوریه دوام بیاورد.
بنابراین از هر طرفی که به مشکل زنان نگاه کنیم به دیوار بنیادگرایی اسلامی برمی‌خوریم که قلبش در تهران می‌طپد، وقتی این قلب به‌دست همین زنان مقاوم ایرانی و با رهبری خانم مریم رجوی، از کار بیفتد، از داعش، اسد، حوثی و همه بنیادگرایان محو خواهند شد. مریم رجوی دهسال قبل گفت: خطر بنیادگرایی رژیم ایران، صدبار از خطر اتمی همین رژیم بیشتر است، خطری که متأسفانه با بی‌توجهی قدرتهای جهانی، امروز شاهد جنایاتش در همه دنیا هستیم.

پریا کهندل در سخنان خود با یادآوری مشاهداتش از سرکوبگریهای رژیم در زندانهای قرون‌وسطایی رژیم، نامه‌ای را که از پدرش صالح کهندل از زندانهای رژیم به‌مناسبت روز جهانی زن برای او نوشته را برای حاضران قرائت کرد.

افسانه نیک طالعان از شورای ایرانیان هامبورگ، سخنران دیگر کنفرانس گرامیداشت روز جهانی زن در دفتر شورای ملی مقاومت در برلین بود وی گفت: من افسانه نیک طالعان هستم. بیست سال پیش به‌خاطر جنگ و قوانین ضداسلامی و زن ستیزی و خفقان در مملکتم توسط ولایت‌فقیه که مثلاً راهبران حکم خدا در روی زمین هستند، مجبور به ترک وطنم شدم.
از آنجایی که از جوانی علاقه به مطالعه دینم و قران داشتم، خیلی زود متوجه شدم حکومت اسلامی ایران از پایه و اساس نه تنها راه خدا را پیش نمی‌برد، بلکه تمام افکار و سیاست و قوانینشان ضداسلام و به‌خصوص ضد زن است.
ولی هیچ‌گاه در مملکتم ایران، نه من و نه هیچ‌کس دیگر اجازه بیان یا اعتراض به این قوانین ضد زن و اسلامی را نداشتیم و مخالفت با آنها عین جنگ با خدا و حکم ان اعدام است، .
بعد از آشنایی با خانم مریم رجوی و دیدگاه صحیح این گروه از اسلام حقیقی و دموکراتیک آن در برابر اسلام دروغین و ضد زن حاکم بر مملکتم به همکاری با آنها پرداختم و تا آخرش ایستاده‌ایم و به مبارزه خودمان ادامه می‌دهیم تا آنچه را که به حق واقعی خودمان یعنی برابری زنان و مردان و عدالت است دست پیدا کنیم.

هدی عمرانی سخنران دیگر این گردهمایی در سخنانش گفت:
من هدا عمرانی هستم. همراه بسیاری از زنان ایران در شهر کلن فعالیت می‌کنم. از این فرصت استفاده کرده روز جهانی زن را به شما و به همه زنان ایران تبریک می‌گویم.
اگر چه در ایران زنان اصلی‌ترین قربانیان حاکمیت ارتجاعی می‌باشند، ولی در عین‌حال آنها اصلی‌ترین تهدید رژیم برای سرنگونی و تحقق آزادی و برابری می‌باشند.
این وظیفه ما زنان هست که نشان دهیم ادعای ”اعتدال گرایی “آخوند حسن روحانی یک تبلیغات دروغین محض هست. ما تجربه کردیم که اسلام ارتجاعی دشمن شماره یک زنان هست.
تاریخ ایران از گذشته و به‌طور خاص در زمان حاکمیت رژیم آخوندی شاهد مبارزات زنانی است که هرگز در مقابل بنیادگرایی تسلیم نشدند، آنها الهام‌بخش همه کسانی هستند که آزادی و برابری آرمان آنها است.
مبارزه حق‌طلبانه زنان می‌تواند به جنبش رهایی بخش یک ملت تبدیل گردد، ما به وجود این زنان بسیار افتخار می‌کنیم، از مبارزات آنها در هر کجا که باشیم دفاع می‌کنیم.
ما از جنبش رهایی بخش خانم رجوی که به نیروی پرتوان زنان باور دارد و خواستار همبستگی همه برای آرمان خلاصی از حاکمیت ارتجاعی ایران می‌باشد قدردانی و پشتیبانی می‌کنیم.

مژگان مصباحی طی سخنانی در این کنفرانس گفت: با ذکر نمونه‌هایی از ستم و سرکوب پاسداران و ایادی رژیم علیه زنان و دختران میهن که در شهرهای مختلف اعمال می‌کنند، بر نقش مقاومت سازمان‌یافته مردم ایران و زنان پیشتاز در رأس این مقاومت در مبارزه برای آزادی و برابری تأکید کرد. وی گفت:
خواهران عزیزم، در برابر ظلم و جور سفاکترین دیکتاتوری تاریخ بشریت، در مقاومتی بالا بلند، و خونین پیکر، مریم رجوی با شهامت بالا در رهبری این جنبش، صدای این زنان بی‌صدای کشورمان است. که امروز، پرچم اتحاد جهانی علیه بنیادگرایی و زن‌ستیزی را برافراشته است او بزرگترین امید برای رهایی زنان ایرانی و الگویی برجسته برای همه زنانی است که برای برابری تلاش می‌کنند.

مهین حیدریان نماینده انجمن زنان برای صلح و برابری در برلین در سخنرانی خود گفت:
من به‌عنوان یک زن از اقلیتهای مذهبی با شما صحبت می‌کنم، من مسیحی هستم. در ابتدا از این‌که چنین فرصتی به من داده شد که در این روز بزرگ در کنار شما باشم صمیمانه قدردانی می‌کنم.
امروزه در کشورهای دموکراتیک مبارزه برای برابری یک ارزش است، اما در سرزمین من ایران با وجود فرهنگ چند هزار ساله صحبت کردن از حقوق برابر جرم محسوب می‌شود، زنان صرفاً به‌دلیل زن بودن همچنین اقلیتهای مذهبی به‌دلیل عقائدشان دچار محرومیت مضاعف هستند، در مقابل این جنایت خوشحالم که مقاومتی در ایران وجود دارد، که ما اقلیتها به‌طور خاص ما زنان اقلیت در آن به‌مثابه خانه‌مان احساس آرامش و راحتی می‌کنیم، در رأس این مقاومت یک زن مسلمان است که همه او را می‌شناسید، این برای همه به‌طور خاص برای زنان و ما اقلیتها یک پیام دارد به این‌که جنایت به نام دین اسلام هیچ ربطی به دین ندارد همه ادیان می‌توانند و باید که در صلح و برابری در کنار هم زندگی کنند.
این پیام آن اندازه انگیزاننده و امیدوار کننده است که می‌توان همه محرومیتها را تحمل و برای آزادی و خلاصی از این حاکمیت مقاومت کرد، مبارزه کرد، و ما چنین خواهیم.
برای همه شما آرزوی موفقیت می‌کنم.

آخرین سخنران این کنفرانس، کریستیان سیمرمان رئیس دفتر حقوق‌بشر و امور اقلیتها در برلین بود. وی گفت:
زنان تنها نیروی تغییر نیستند، بلکه تضمین تغییر هم هستند. به‌عنوان فعال حقوق‌بشر می‌دانم که حقوق زنان، حقوق‌بشر است و زنان برای حقوق خود جنگیدند و آزادی خود و آزادی مردها را به‌دست آوردند.
شما نمایندگان یک ایران آزاد و دموکراتیک هستید. آرزو می‌کنم که به مبارزه‌تان با قدرت ادامه بدهید چون شما این مبارزه را برای وطن‌تان و همچنین برای تمامی جهان پیش می‌برید.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e99d40ef-cb7f-4126-8b62-6d1a84a312ae"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات