728 x 90

اخبار يمن,

نیروهای مشترک عربی، مهمترین کمربند امنیتی صنعا را شکستند

-

نیروی مقاومت مردمی و ارتش یمن
نیروی مقاومت مردمی و ارتش یمن
به گفته منابع محلی یمن، نیروهای مشترک عربی توانستند مهمترین کمربند امنیتی در اطراف صنعا را بشکنند.

به گزارش تلویزیون العربیه همزمان با شتاب گرفتن پیشرویهای ارتش ملی و مقاومت مردمی یمن به سوی صنعا که از شهرستان نهم شروع شده است منابع محلی گفتند: نیروهای مشترک عربی توانستند مهمترین کمربند امنیتی در اطراف صنعا را بشکنند. این کمربند از منطقه نقیل قیلان شروع می‌شود و به منطقه بنی حشیش و اطراف آن به أرحب و بنی حارث منتهی می‌شود.

نیروهای ارتش ملی یمن تلاش شبه‌نظامیان برای ساختن استحکامات در این مناطق را در هم می‌شکنند.

در عین‌حال تعدادی از شیوخ و رهبران قبایل یمن در مناطق أرحب و بنی حشیش طرفداری خود را از دولت قانونی و نیروهای ارتش ملی یمن اعلام کردند و نیروهایشان را از صفوف شبه‌نظامیان خارج ساختند.

در تعز بعد از درگیریهای سنگین میان نیروهای مقاومت مردمی و شبه‌نظامیان در شهرستان حیفان نیروهای مقاومت موفق شدند بلندیهای استراتژیک این منطقه را به همراه روستای نوبه به تصرف خود در بیاورند.

درگیریهای سنگینی نیز در مناطق دیگر تعز رخ داد و هواپیماهای ائتلاف نیز مواضع شبه‌نظامیان را بمباران کردند.

در تعز همچنین یک خبرنگار هنگام پوشش دادن به درگیریهای منطقه حسب میان نیروهای مقاومت و شبه‌نظامیان هدف قرار گرفت و جان باخت.

شاهدان گفتند شبه‌نظامیان در ارتفاعات حسب احمد الشیبانی فیلم‌بردار صحنه را با تک تیر انداز هدف قرار دادند که در جا جان باخت.
ولی همراهان او از این صحنه به سلامتی خارج شدند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/addb4680-a57b-411b-8f6d-a4efaa5eeb28"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات