728 x 90

-

بن‌بست سانسور

-

 اپلیکیشن تلگرام
اپلیکیشن تلگرام
این روزها رسانه‌های رژیم به موضوع فیلترینگ تلگرام خیلی می‌پردازند و این سؤال را در ذهن ایجاد می‌کنند که رژیم به راستی چرا می‌خواهد تلگرام را فیلتر کند؟ مهره‌های خود رژیم در تلویزیون نظام این طور پاسخ می‌دهند:
شبکه خبر رژیم27آبان 94:
مجری: کمیته مصادیق مجرمانه در فضای مجازی به مسئولان نرم افزار تلگرام مدت کوتاهی مهلت دادند که کانالهای ضداخلاقی که قوانین ایران را نادیده می‌گیرند مسدود کنند.

خرم‌آبادی دبیر کارگروه سانسور فضای مجازی رژیم: مصوبه دوم جلسه ما هم این بود که وزارت ارتباطات مکلف شد چنان‌چه ظرف شبکهٴ اجتماعی تلگرام اقدامات لازم رو در خصوص رعایت قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران و حذف محتوای مجرمانه، به‌عمل نیاورد، این شبکه فیلتر و مسدود بشود.

ملاحظه می‌شود که این کارگزار رژیم این بار به جای عبارت «محتوای ضداخلاقی» از عبارت «محتوای مجرمانه» استفاده کرده است. اما دقیقاً منظور این مهره رژیم از «محتوای مجرمانه» چیست؟ توجه به صحبتهای یکی دیگر از کارگزاران رژیم پاسخ را روشن می‌کند.

خبرگزاری حکومتی ایسنا در تاریخ 27آبان 94 از محمدعلی اسفنانیAsaf nani، عضو کارگروه سانسور فضای مجازی نقل کرده است که «مسئول و صاحب تلگرام یک روسی‌تبار است که در آلمان زندگی می‌کند. ... . سؤال من این است در همان آلمانی که ایشان مستقر است آیا اجازه می‌دهند شبکه‌یی را به وجود بیاوریم که در آن کانالی ایجاد شود که بر علیه امنیت ملی آلمان صحبت شود؟ یعنی اجازه بدهند که در آن کانال، معاندین و ضددولتی‌های آلمان فعالیت کنند؟ قطعاً این کار را نخواهند کرد. آمریکا هم این کار را نخواهد کرد. ولی ما در همین تلگرام کانالی داریم که در اختیار منافقین است و محدودیت عضوگیری هم ندارد و به‌طور 24ساعته برنامه‌های یک طرفه علیه نظام ارسال می‌کند».

بله، پرده‌ها کنار رفت و اصل دعوا روشن شد. واقعیت این است که برای آخوندهای فاسد و سراپا منکر حاکم بر ایران تنها و تنها مرز سرخ، مجاهدین و مقاومت ایران است و این کارگزار رژیم به زبان اشهد خودش به این واقعیت اعتراف می‌کند. اما چرا به‌رغم این مرز سرخی که حتی می‌ترسند اسمش راهم بیاورند و برای آنها هم بسیار خطرناک است، اما در فیلترینگ تلگرام تعلل می‌کنن؟! پاسخ این مسأله نیز توسط همین کارگزار رژیم داده شده است.

شبکه 3 تلویزیون رژیم 9آبان 94:
اسفنانی: ... مسأله این است که با توجه به این‌که شبکه‌یی مثل تلگرام یا فضایی مثل تلگرام حدود 14 میلیون نفر کاربر در کشور دارد و عضو دارد یک مقداری روی این بحث هست که حالا اگر بنا باشد فیلتر بشود با این 14 میلیون نفر و با مصادیق دیگری که غیرمجرمانه هست و کاربری درست و قابل‌قبول دارد در این خصوص ممکن است مباحث اجتماعی به‌وجود بیاید یک مقداری تعلل یا دقت نظر تو این زمینه بالاتر هست.

آری به ترس و هراس رژیم از مجاهدین باید پتانسیل انفجاری 14 «میلیون کاربر» و «بوجود آمدن مباحث اجتماعی»، بخوانید انفجار خشم اجتماعی و خطر قیام را هم اضافه کرد.

واقعیت این است که رژیم آخوندی در بن‌بست سانسور گیر کرده و از انفجار خشم جوانان که این بار با عنوان «مباحث اجتماعی» از آن نام می‌برد وحشت دارد. به‌خاطر همین هم هست که کارگزاران رژیم این‌قدر در زمینه فیلترینگ دست به عصا حرکت می‌کنند تا مبادا، خشم متراکم جوانان به نقطهٴ انفجار برسد و در امتداد پیشتاز، دودمانشان را بر باد بدهد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8d8f9e64-9f02-4b5b-809b-f9c2cb454d90"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات