728 x 90

وال استریت ژورنال: حملات پاکستان در ایران نشان می‌دهد که قدرت‌نمایی تهران دارای محدودیت‌هایی است

حمله جنگنده‌های پاکستانی به رژیم ایران
حمله جنگنده‌های پاکستانی به رژیم ایران

وال استریت ژورنال روز ۲۸دی نوشت: حملات پاکستان در ایران نشان می‌دهد که قدرت‌نمایی تهران دارای محدودیت‌هایی است. حملات رژیم ایران به سه کشور، پیامی را در داخل و خارج از کشور ارسال می‌کند، اما واکنش یکی از همسایگان را به‌دنبال داشته است.
رژیم ایران در این هفته آزمایش کرد و محدودیتی برای توانایی خود در ارائه قدرت پیدا کرد، زیرا پاکستان به یک حمله موشکی با اولین حمله هوایی علناً تأیید شده به خاک ایران در دهه‌ها پاسخ داد.
گروه‌های شبه‌نظامی تحت حمایت رژیم ایران مانند حزب‌الله لبنان و حوثی‌های یمن از زمان آغاز جنگ به اسراییل و منافع آمریکا در خاورمیانه حمله کرده‌اند. اما در روزهای اخیر، پس از حمله نیروهای تحت رهبری ایالات متحده به حوثی‌ها، رژیم ایران از پشت متحدان شبه‌نظامی خود خارج شد و به آنچه تهران می‌گفت جاسوسان اسراییل در عراق و تروریستها در پاکستان و سوریه بودند، حمله کرد.
این حملات به‌عنوان نمایش قدرت برای دشمنان خارجی رژیم ایران بود که خواستار انتقام حمله تروریستی ۳ ژانویه بودند که دهها نفر را در کرمان کشتند.
در حالی که تهران حمله پاکستان را محکوم کرد، هر دو طرف لفاظیهای خاموشی ارائه کردند و روابط خود را برادرانه دانستند، با این علامت که هیچ‌کدام نمی‌خواستند حملات تند و تیز تشدید شود.
به‌گفته کامران بوخاری مدیر مؤسسه نیولاینز حرف ایران این است که اگر ما را تعقیب کنید ما هم منطقه را بر هم می‌ریزیم.
«این یک شیرین کاری روابط عمومی برای ایران بود. یک مشاور امنیتی ایالات متحده در خاورمیانه گفت، آنها روی توان خود بیش از حد حساب کردند. «آنها برای نشان دادن قدرت تحت فشار بودند. اما دستاوردی جز عصبانی کردن پاکستان نداشتند».
حیدر یک مفسر دفاعی پاکستان گفت: «این حمله سیگنالی برای عقب‌راندن ایران بود، اما به همان اندازه سیگنالی برای هند هم بود».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/87189967-d636-440a-a281-03edfd4675fb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات