728 x 90

حملات هوایی ارتش اسراییل علیه اهداف حزب‌الله در لبنان

حمله اسراییل به مواضع حزب‌الله لبنان
حمله اسراییل به مواضع حزب‌الله لبنان

تایمز اسراییل روز پنجشنبه ۲۸دی، در گزارشی نوشت: ارتش اسراییل روز چهارشنبه حملات هوایی علیه اهداف حزب‌الله در لبنان انجام داده است.

بنا بر این گزارش در این حملات مکانهایی که توسط جتهای جنگنده مورد اصابت قرار گرفته‌اند شامل ساختمانهای نظامی و دیگر زیرساختهای تروریستی است...
این رسانه نوشت: به‌دنبال درگیریهای بی‌وقفه در جنگ تخمین زده می‌شود که ۸۰۰۰۰نفر از شمال اسراییل آواره شده‌اند. برخی به‌دلیل دستورات دولت و برخی دیگر به‌دلیل نگرانی‌های خود ناشی از جنگ بدون هیچ چشم‌اندازی که چه موقع به خانه‌های خود بازخواهند گشت، تخلیه شده‌اند.
ارتش اسراییل اعلام کرد بعد از ۷ اکتبر بیش از ۲۰۰۰پرتابه توسط حزب‌الله و گروه‌های مسلح فلسطینی در امتداد مرز لبنان علیه اسراییل پرتاب شده است.

 

تایمز اسراییل روز ۲۸دی در گزارش دیگری از درگیری ارتش اسراییل با حزب‌الله لبنان نوشت:

مقامات لبنانی: حزب‌الله پیشنهادهای آمریکا برای سرد کردن جنگ با اسراییل را رد کرد. مقام‌های لبنانی می‌گویند حزب‌الله مورد حمایت ایران ایده‌های اولیه واشنگتن برای سرد کردن درگیریها با اسرائیل، مانند بیرون کشیدن عواملش از مرز را رد کرده است، اما مقامات لبنانی می‌گویند که برای جلوگیری از جنگ ویرانگر، به روی دیپلماسی آمریکا باز است.

یک مقام ارشد لبنانی که با تفکرات این گروه آشناست، می‌گوید: «حزب‌الله آماده شنیدن است». ضمن این‌که این گروه تأکید دارد که ایده‌های ارائه شده توسط مذاکره‌کننده کهنه‌کار ایالات متحده آموس هوخشتاین در سفر هفته گذشته به بیروت را غیرواقعی می‌داند.

یکی از مقامات لبنانی و یک منبع امنیتی می‌گویند، به‌رغم رد و رگبار موشک‌های حزب‌الله به سمت اسرائیل، باز بودن این گروه برای تماسهای دیپلماتیک نشان‌دهنده بیزاری از یک جنگ گسترده‌تر است، حتی پس از حمله ادعایی اسراییل به بیروت در ۲ ژانویه، که یکی از رهبران حماس را کشت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/52de694a-01fd-42e7-81d9-1d718efa05eb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات