728 x 90

ائتلاف بین‌المللی پهپاد انفجاری پرتاب شده به سوی پایگاه آمریکایی در اربیل را سرنگون کرد

پهپاد
پهپاد

سایت العربیه روز جمعه ۲۹ دیماه نوشت: ائتلاف بین‌المللی پهپاد انفجاری پرتاب شده به سوی پایگاه آمریکایی در اربیل را سرنگون کرد. این پهپاد از مبدأ الحمدانیه تحت کنترل حشدالشعبی مورد حمایت ایران در استان موصل عراق پرتاب شده و توسط ائتلاف بین‌المللی در آسمان اربیل سرنگون شد.

خبرگزاری رویترز شامگاه پنجشنبه به‌نقل از منابع امنیتی فاش کرد که سامانه پدافند هوایی یک پهپاد انفجاری که به سوی پایگاه محل استقرار نیروهای ائتلاف بین‌المللی در نزدیکی فرودگاه اربیل در اقلیم کردستان عراق پرتاب شده بود را در خارج از پایگاه نیروهای ائتلاف بین‌المللی در اربیل سرنگون کرد.

این حملات پهپادی به حریم هوایی اربیل پس از آن صورت می‌گیرد که سپاه پاسداران طی حملات پی‌درپی موشکی و پهپادی مناطق مختلفی را در شهر اربیل هدف قرار داده و باعث کشته و مجروح شدن شماری از غیرنظامیان در این شهر شد.

این حملات رژیم ایران که همزمان با حملات مشابهی به خاک سوریه و پس از آن به پاکستان انجام شده، موجی از محکومیتها را در سطح منطقه‌یی و بین‌المللی برانگیخته و باعث تشدید فزاینده نگرانی‌ها از احتمال گسترش جنگ در منطقه شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/da1f550f-5428-4990-b2fa-1d4689c73450"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات