728 x 90

واکنش نظامی پاکستان در برابر حملات موشکی و پهپادی رژیم آخوندی با حملات در خاک ایران

مرز پاکستان و ایران
مرز پاکستان و ایران

واکنش نظامی پاکستان

در برابر حملات موشکی و پهپادی رژیم آخوندی

با حملات در خاک ایران

 

به‌دنبال حملات موشکی و پهپادی رژیم و بالا‌گرفتن تنش بین رژیم و پاکستان، چهارشنبه ۲۷دی پاکستان اعلام کرد که ستاد فرماندهی ارتش پاکستان در نشست با فرماندهی نیرویی هوایی این کشور تصمیماتی برای مقابله با این حملات اتخاذ کرده است. سپس اعلام شد که مرز بین پاکستان و ایران بسته شده و پاکستان از اتباع خود خواسته است که در مناطق مرزی با ایران تردد نداشته باشند. خبرهایی هم از پرواز هواپیماهای پاکستانی بر فراز مناطق مرزی با ایران رسیده بود. پاکستان سفیر خود را از ایران فراخواند و هم‌چنین اعلام کرد سفیر رژیم آخوندی که در ایران است دیگر نباید به پاکستان بازگردد.

متعاقباً در کوتاه‌ترین زمان، صبح پنجشنبه ۲۸دیماه، ۲روز بعد از حمله اول رژیم به خاک پاکستان، در ساعت ۴ و ۳۰دقیقه بامداد، پاکستان حملات خود را به مناطقی در اطراف شهر سراوان انجام داد. طبق گزارش‌ها ۷نقطه مورد اصابت قرار گرفته و در انفجارها لااقل ۹نفر(۲مرد و ۳زن و ۴کودک) کشته شده‌اند. گفته می‌شود قربانیان از اتباع پاکستان هستند و از پناهندگان بلوچ پاکستانی متعلق به گروه‌های بلوچ ضد حکومت پاکستان بوده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/95104e2e-7283-44d7-945c-7bf6663b1ba9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات