728 x 90

شورای ملی مقاومت ایران,

گرامیداشت شهیدان حمله موشکی به کمپ لیبرتی- پاریس-اورسور اواز - ۱۰آبان ۹۴ (اول نوامبر۲۰۱۵)

-

اطلاعیه شورای ملی مقاومت  ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
مریم رجوی: رژیم ایران با جنایت علیه بشریت در لیبرتی نمی‌تواند خود را از سرنگونی نجات دهد

آمریکا و ملل‌متحد باید به رویکرد غیرمسئولانه پایان دهند و به تعهداتشان برای امنیت لیبرتی عمل کنند

در روز یکشنبه 10آبان 94 (اول نوامبر2015) در اورسور اواز مقر شورای ملی مقاومت ایران مراسم گرامیداشت 23شهید حمله جنایتکارانه موشکی به کمپ لیبرتی، محل استقرار اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران در عراق برگزار شد

خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران، در این جلسه تصریح کرد: دوران پس از توافق اتمی، دوران سر باز کردن خواستهای اساسی جامعه و در رأس همه، آنها آزادی است. ملت ایران آزادی می‌خواهد و سر به فریاد برداشته که این رژیم را نمی‌خواهد. خامنه‌ای با موشک باران مجاهدین و با جنایت علیه بشریت بیهوده تلاش می‌کند رژیم را از سرنگونی محتوم ‏نجات ‏دهد. سرنگونی رژیم ولایت‌فقیه که خواست مبرم ملت ایران است، تردید ناپذیر است.

وی با اشاره به اقدامهای رژیم آخوندی برای زمینه‌سازی این حمله، از جمله اعزام اکیپهای وزارت اطلاعات به ورودی کمپ لیبرتی گفت به‌طور رسمی و حقوقی، دولت عراق و سازمان ملل که با امضای یک یادداشت تفاهم چهار سال است که لیبرتی را تحت عنوان «محل موقت برای انتقال» تشکیل داده‌اند، باید پاسخگو باشند. اما به نظر ما، مانند ‏‏‏شش حمام خون قبلی در اشرف و لیبرتی، عوامل رژیم ایران در حکومت عراق مسئولیت حمله را برعهده ‏‏دارند و ایالات متحده و سازمان ملل هم از این واقعیت به‌طور کامل مطلعند. ‏

وی با تأکید بر این‌که اگر آمریکا و ملل‌متحد به تعهدات خود در قبال امنیت و سلامت مجاهدان لیبرتی عمل می‌کردند این جنایت قابل اجتناب بود، آنها را فراخواند که به ‏‏این رویکرد غیرمسئولانه خاتمه دهند. به‌خصوص که به‌رغم ‏‏هشدارهای بیشمار‌، کمپ لیبرتی ‏‏ کماکان تحت کنترل قاتلان اشرفی‌ها و عوامل وابسته به رژیم ‏‏است، و از ‏‏ابتدایی‌ترین وسائل حفاظتی و ایمنی محروم است و در عین‌حال جریان انتقال آنها به ‏‏کشورهای خارج که وعدهٴ خیانت‌ شده ملل‌متحد و آمریکا بود با مخالفت و ‏کارشکنی روبه‌روست. او تأکید کرد لیبرتی باید به‌عنوان کمپ پناهندگی به‌رسمیت شناخته شود و تحت نظارت کمیساریای عالی پناهندگان قرار گیرد.

مریم رجوی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت تأمین نیازهای مبرم ساکنان لیبرتی از جمله رسیدگی فوری به وضعیت مجروحان و مستقر شدن یک تیم تخصصی پزشکی در لیبرتی، تأمین ابزارها، وسائل و مصالح مورد نیاز برای احداث سرپناه و بازسازی ساختارهای ویران شده، تأمین الزامهای امنیتی و حفاظتی از جمله برگرداندن تی‌والها، ‏‏‏کلاهها و جلیقه‌های حفاظتی و تجهیزات پزشکی تأکید کرد و خواستار شد که تحقیقاتی توسط ملل‌متحد درباره این حمله وحشیانه و محاکمه عاملان آن صورت گیرد.

رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران با اشاره به وعده‌های فریبکارانه و دروغین روحانی، گفت: فقط یک راه برای برقراری آزادی و نجات کشور از فقر و بیکاری وجود دارد و آن سرنگونی تمامیت رژیم آخوندی است. به همین دلیل خامنه‌ای، زنان و مردان قهرمانی را موشک‌باران می‌کند که پرچم سرنگونی این رژیم را هرچه محکمتر‌ در دست می‌فشارند.

طی چند ماه اخیر محافلی که از ادامه حکومت آخوندها نفع می‌برند این خیال واهی را دامن می‌زنند که پس از توافقنامه، رژیم به سمت میانه‌روی و گشایش می‌رود و وعده‌های اعتدال روحانی محقق خواهد شد. بیشترین اعدام در سال جاری نسبت به ربع قرن گذشته، اسیدپاشیدن به‌صورت دختران و زنان جوان، کشتار سنیها و زجرکش کردن زندانیان سیاسی هم بخشی از همین میانه‌روی‌هاست! وی با اشاره مسئولیت آخوند روحانی به‌عنوان رئیس شورای عالی امنیت در جنایت علیه بشریت در لیبرتی پرسید چرا دولتهای اروپا برای چنین کسانی فرش قرمز پهن می‌کنند؟ و چرا دست کسانی را می‌فشارند که مردم ایران ‏خواهان محاکمه آنها هستند؟

در این مراسم شخصیتهایی چون سید احمد غزالی، نخست‌وزیر سابق الجزایر؛ اینگرید بتانکورد، کاندیدای ریاست‌جمهوری کلمبیا؛ آلخو ویدال کوادراس، معاون اول سابق پارلمان اروپا و رئیس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت؛ پیتر متیوس، نماینده پارلمان از ایرلند؛ هیثم مالح، رئیس کمیته حقوقی و قانونی ائتلاف ملی انقلاب سوریه؛ میشل کیلو، از شخصیتهای مقاومت سوریه؛ شیخ داهو مسکین، نایب‌رئیس کمیته مسلمانان برای دفاع از اشرفیان؛ ژان پیر مولر، از اعضای شورای استان والدواز؛ سیلوی فاسیه، شهردار لو پین، از شهرداران فرانسوی؛ برونو ماسه، شهردار لیله آدام و انیسه بومدین، حقوقدان و اسلام شناس و بانوی اول پیشین الجزایر سخنرانی کردند. آقای مهدی ابریشمچی، از مسئولان برجسته مقاومت ایران و مسئول کمیسیون امنیت شورای ملی مقاومت، که برادر کوچکترش آقای حسین ابریشمچی، از مسئولان سازمان مجاهدین خلق و اعضای شورای ملی مقاومت ایران در حمله مرگبار موشکی 7آبان در کمپ لیبرتی به‌شهادت رسید، همچنین دکتر منوچهر هزارخانی، مسئول کمیسیون فرهنگ و هنر، دکتر صالح رجوی، مسئول کمیسیون صلح و خانم زینت میرهاشمی، عضو کمیته مرکزی سازمان چریکهای فدایی خلق و عضو شورای ملی مقاومت ایران و خانم آذر اکبرزادگان از اعضای شورای مرکزی مجاهدین از دیگر سخنرانان این برنامه بودند.

برپایی نماد یادبود 23شهید مجاهد خلق و برگزاری اکتهایی برای گل‌گذاری و روشن کردن مشعلها به یاد این شهیدان از قسمتهای جالب توجه این برنامه بود.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
10آبان 1394 (اول نوامبر 2015)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6a6c2d8d-f548-4166-b251-f902c65d7764"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات