728 x 90

برایت بارت: در اجلاس بزرگ «ایران آزاد» رهبران جهان برای حمایت از قیام ایران گرد هم آمدند: «آغاز انقلاب برای آزادی»

اجلاس جهانی ایران آزاد ۲۰۲۳ - پیش به سوی جمهوری دموکراتیک
اجلاس جهانی ایران آزاد ۲۰۲۳ - پیش به سوی جمهوری دموکراتیک

برایت بارت روز ۱۱تیر در گزارشی از اجلاس جهانی ایران آزاد ۲۰۲۳ - پیش به سوی جمهوری دموکراتیک نوشت: در اجلاس بزرگ «ایران آزاد» رهبران جهان برای حمایت از قیام ایران گردهم آمدند: «آغاز انقلاب برای آزادی».
بیش از ۵۰۰رهبر و مقام جهانی در اجلاس سالانه گروه اپوزیسیون ایرانی در فرانسه گردهم آمدند و از قیام کنونی در ایران حمایت کردند، پس از آن که دادگاه تصمیم دولت فرانسه برای ممنوعیت تظاهرات هزاران نفری در فضای باز را لغو کرد.
روز شنبه صدها مقام و شخصیت از سراسر جهان در حومه پاریس گردهم آمدند تا در اجلاس جهانی ایران آزاد ۲۰۲۳ شورای ملی مقاومت ایران (NCRI) شرکت کنند و از تلاش‌های این سازمان در حمایت از ایران آزاد حمایت کنند.
این کنوانسیون با عنوان «به سوی جمهوری دموکراتیک» که در مقر NCRI در اور سوراواز در شمال پاریس برگزار شد، مجموعه‌یی از چهره‌های برجسته، قانون‌گذاران، رهبران سابق جهان و مقامات دولتی از ایالات متحده، اروپا و خاورمیانه را به نمایش گذاشت.
در ابتدای اجلاس، رجوی برای حاضران در راهپیمایی بزرگ در میدان ووبان پاریس سخنرانی کرد.
مایک پمپئو، وزیر خارجه اسبق آمریکا، پیشنهاد کرد که هر گونه توافق هسته‌یی جدید با تهران صرفاً به‌عنوان یک فاجعه برای مردم ایران و جهان عمل می‌کند، زیرا او از رهبری رجوی به‌دلیل پیاده کردن زمینه برای یک جمهوری آزاد، مستقل و دموکراتیک در ایران تمجید کرد. 
همزمان با برگزاری این نشست، تظاهراتی در مرکز پایتخت فرانسه برگزار شد که هزاران نفر از هواداران و ایرانیان مقیم خارج از سراسر اروپا در حال تکان دادن پرچمها و سردادن شعارهایی در حمایت از ایران آزاد بودند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cc390ff2-bf66-4e9b-bde0-44ab31cff0cf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات