728 x 90

برنامه موشکی ایران,جام زهر اتمى,روابط ایران آمریکا

۱۱سناتور دموکرات آمریکا خواستار اقدام جدی علیه آزمایش موشکی رژیم ایران شدند

-

کنگره آمریکا
کنگره آمریکا
هیل ـ نشریه کنگره آمریکا 30مهر 94

سناتورهای دموکرات در مورد آزمایش موشکی رژیم ایران به جان کری فشار می‌آورند.

یازده سناتور دموکرات آمریکایی در حال فشار آوردن به دولت اوباما برای نشان‌دادن واکنشی در قبال آزمایش موشکی رژیم ایران هستند. چنین واکنشی می‌تواند نشانه‌یی از نحوه رویکرد کاخ سفید به رژیم ایران در صورت هر گونه نقض توافق اتمی از جانب آن در آینده باشد.

سناتورها روز چهارشنبه با ارسال نامه‌یی برای جان کری گفتند: آنها ”نگرانی عمیقی“ در رابطه با آزمایش موشک دوربرد توسط رژیم ایران دارند و پیشنهاد می‌کنند دولت آمریکا به شکل یک جانبه یا بهمراه دیگر کشورها واکنش لازم را به‌عمل آورد.

سناتورها در نامه خود نوشتند: ”ما از اهمیت نظامی این آزمایش موشکی نگران هستیم، این بخشی از برنامه درازمدت برنامه موشکی رژیم ایران است که خواهان ارتقای برد موشکی و قابلیتهای موشکهای بالستیک خود می‌باشد“..

آنها اضافه کردند: ”ما همچنین مطمئن هستیم که این پرتاب موشکی تلاشی برای آزمایش کردن اراده جامعه جهانی در قبال نقض تعهدات بین‌المللی رژیم ایران می‌باشد“.

سناتورهای دموکرات در نامه خود نوشتند: ”نباید هیچ‌گونه ابهامی در آمادگی و خواست ما برای اجرای تعهدات رژیم ایران تحت قطعنامه‌های سازمان ملل و توافق اتمی برجام وجود داشته باشد“.

نامه یازده سناتور دموکرات به جان کری در روز چهارشنبه آخرین نشانه از نگرانیهای فزاینده کنگره آمریکا در رابطه با واکنش دولت اوباما به آزمایش موشکی رژیم ایران می‌باشد.

سناتور باب منندز نیز روز دوشنبه در رابطه با آزمایش موشکی رژیم ایران از جان کری خواهان تشدید تحریمها علیه رژیم ایران گردید و از دولت اوباما خواهان حمایت از تمدید قانون تحریم ایران که قرار است سال آینده لغو شود گردید.

سناتورها همچنین با ارسال نامه جداگانه‌یی در هفته گذشته به جان کری و باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا خواهان اطلاع از استراتژی دولت اوباما شدند و سؤال کردند که آیا آزمایش مشابه موشکی در آینده بر توافق اتمی تاثیر خواهد داشت یا نه.

نامه روز چهارشنبه توسط این سناتورهای دموکرات امضا شده است:
سناتور مایکل بنت از ایالت کلرادو- Michael Bennet
سناتور ریچارد بلومنتال از کاناتیکت- Richard Blumenthal
سناتور کوری بوکر از ایالت نیوجرسی- Cory Booker
سناتور بن کاردین از ایالت مریلند- Ben Cardin
سناتور کریستوفر کونز از ایالت دیلوور- Christopher Coons
سناتور اد مارکی از ایالت ماساچوست - Ed Markey
سناتور کریس مورفی از ایالت کاناتیکت- Chris Murphy
سناتور چارلز شومر از ایالت نیویورک - Charles Schumer
سناتور جین شاهین از ایالت نیوهمشایر- Jeanne Shaheen
سناتور مارک وارنر از ایالت نیوجرسی- Mark Warner
سناتور ران وایدن از ایالت اورگان- Ron Wyden.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/47dafd7d-6798-46c8-aa08-59bfbb4c2d3b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات