728 x 90

كمپ ليبرتى,

جلوگیری از ورود نیازهای اولیه و الزامات تدارکاتی و تأسیساتی به لیبرتی

-

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
در روز چهارشنبه 8مهر 94 (30سپتامبر 2015) مأموران عراقی به دستور کمیته سرکوب مجاهدان اشرفی در لیبرتی، تحت نظارت فالح فیاض، در یک اقدام غیرقانونی بار دیگر از ورود وسایل تأسیساتی و سرویس و نگهداری زیرساختهای کمپ و اقلام تدارکاتی و نیازهای اولیه ساکنان جلوگیری کرده و آنها را از ورودی کمپ برگرداندند. برخی از این اقلام عبارت بودند از: لوازم التحریر، پارچه، نایلون برای میزهای غذا خوری، الکترود برای جوشکاری منابع فرسوده سپتیک، وسایل برقی ساده مانند پریز، کابل برق و... .
از ورود بسیاری از قطعات یدکی دستگاهها نیز از دو ماه پیش (4 اوت گذشته) تا کنون جلوگیری شده است.

علاوه بر این کمیته سرکوب بیش از دو سال است مانع ورود پیمانکاران برای تعمیر سیستمهای سرمایش و گرمایش کمپ شده‌اند. این اقدامهای ضدانسانی نقض فاحش یادداشت تفاهم امضا شده بین دولت عراق و ملل‌متحد در 25دسامبر 2011 است که بنا بر آن ساکنان می‌توانند بر اساس آن با پیمانکاران مختلف در مورد بازسازی و تعمیرات کمپ قرار داد ببندد.

جلوگیری از ورود نیازها و وسایل اولیه که هزینه آن توسط ساکنان پرداخته شده است، نقض استانداردهای انسان‌دوستانه و حقوق‌بشری است. ملل‌متحد متأسفانه برای پایان دادن به این محاصره هیچ اقدام جدی به‌عمل نیاورده است. این در حالی است که ساکنان این اقدامها را به‌طور مستمر به یونامی گزارش کرده‌اند.

مقاومت ایران ملل‌متحد و دولت آمریکا را که به‌طور مکرر و به‌صورت مکتوب نسبت به سلامت و امنیت ساکنان لیبرتی متعهد شده‌اند و همچنین اتحادیه اروپا را به اقدام فوری برای پایان دادن به محاصره ضدانسانی کمپ لیبرتی فرا می‌خواند.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
9مهر ماه 1394 (اول اکتبر 2015)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5b78be92-f807-4373-9e49-f53a3f137d99"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات