728 x 90

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های حکومتی ۳۱شهریور ۱۳۹۴

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها
گفته‌ها و ناگفته‌ها
در عنوانهای صفحات اول روزنامه‌های حکومتی، تناقض‌گویی در مورد بازرسی آمانو از سایت پارچین، گوشه‌یی از جنگ دو باند حاکم در مسیر چگونگی زهر خوران نظام است:


قدس: آمانو خاک پارچین را برد


ابتکار: نمونه‌های پارچین را خودمان برداشتیم


حمایت: آمانو: از ساختمانهای پارچین برای اولین بار نمونه‌برداری کردیم


کیهان: اظهارات ضد ونقیض درباره بازرسی از پارچین – آمانو رسماً از پارچین بازدید تشریفاتی کرد!


وطن امروز: آمانو درپارچین شروع یا پایان؟



روزنامه‌های باند رفسنجانی و روحانی تلاش کرده‌اند با سیلی سفر آمانو صورت نظام و مجلس ارتجاع را سرخ نشان بدهند:


ابتکار: با سفر آمانو به ایران عملاً اجرای برجام از سوی شش کشور آن سوی میز و به‌ویژه آمریکایی‌ها عملیاتی شد. از سویی در تهران اعضای کمیسیون بررسی برجام در حالی میزبان مدیرکل آژانس شدند که پیش‌تر هم آمانو در سفری به واشینگتن در جمع نمایندگان کنگره آمریکا حضور پیدا کرده بود. حداقل معنای حضور آقای مدیرکل در بهارستان رعایت حق مسلم همترازی مجالس دو کشور از نگاه نهاد بین‌المللی متولی نظارت بر فعالیتهای هسته‌یی و حفظ احترام متقابل این نهاد و کشورهای عضو بود.


روزنامه‌های باند خامنه‌ای گوشهٴ دیگری از وضعیت ذلت‌بار نظام و تشدید تخاصمات در جریان این سفر را رو کرده‌اند:


وطن امروز: اگر‌چه مقامات دولتی مدعی هستند حضور آمانو در پارچین «تشریفاتی» بوده است... اما... منابع نزدیک به آژانس مدعی شده‌اند یوکیا آمانو حتی از نزدیک، مخزن ادعایی سایت پارچین را بازرسی کرده است! که در صورت صحت چنین ادعایی، بازدید آمانو از سایت پارچین را باید به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین بازرسیهای هسته‌یی و نظامی تلقی کرد! به عبارتی سطح دسترسی آمانو در این بازرسی بسیار وسیع بوده است!... یوکیا آمانو در حالی پارچین را بازرسی کرد... که تمام مجاری قانونی در ایران این اقدام را نقض صریح قانون می‌دانند. دولت ایران در حالی اجازه بازرسی از پارچین را داده است که بر اساس مصوبه مجلس هفتم، اجازه این اقدام را نداشت.

کیهان: در حالی که دسترسی آژانس به مراکز نظامی کشورمان به صراحت جزء خطوط قرمز عنوان شده است، دولت به آمانو اجازه بازدید از پارچین را داد و این بازدید را تشریفاتی خواند!... معلوم می‌شود بازدید وی صرفاً بازدید تشریفاتی نبوده و اظهارات وی شبیه گزارشی رسمی است.
در همین حال مقامات مختلف دولتی در اظهاراتی جداگانه و کاملاً هماهنگ شده به دفاع از ورود آمانو به پارچین پرداخته و سعی کردند این اقدام خطا را دستاورد جا بزنند!
پژمان فر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: از مسئولان انتظار داریم که برای رد ادعاهای غرب در خصوص فعالیتهای نظامی و هسته‌یی ایران در راستای راستی‌آزمایی اجازه عبور سازمانهای بین‌المللی از خطوط قرمز ایران را ندهند.
محمدصالح جوکار با تأکید بر لزوم توجه به خطوط قرمز ایران در بازرسیهای آژانس گفت: عدم بازرسی مستقیم از مراکز دفاعی و نظامی و عدم مصاحبه مستقیم با دانشمندان هسته‌یی و نظامی خطوط قرمز مهم ایران است که باید در بازرسیهای آژانس مدنظر قرار گیرد.


روزنامه‌های باند رفسنجانی – روحانی در سالروز جنگ ضدمیهنی به انشای مختصر بسنده کرده‌اند و روزنامه‌های باند خامنه‌ای به‌رغم چماق کردن جنگ برای حمله به باند رقیب؛ وجه بارزتر مطالبشان ابراز وحشت از ریزش و شکست سیاست جنگ‌طلبی است:


کیهان: عده‌یی به‌محض شنیدن روی میز بودن گزینه نظامی یا به‌محض مواجه شدن با تهدیدهایی مثل تحریم و... همان حرف خودباختگان زمان جنگ را تکرار می‌کنند و کوتاه آمدن در برابر تهدید را، راه‌کار می‌دانند! بدون آن که به تبعات آن فکر کنند... شاید برای بسیاری که جنگ را... ندیدند، تصور روزهای پس از کوتاه آمدن در برابر آمریکا دشوار باشد و حتی با تبلیغات دروغین رسانه‌ای، تصویر بدی هم در ذهنشان شکل نگیرد!.. اگر سخت‌کوشی و ایستادگی و تکیه بر توان خودی کمرنگ شده... و اگر کدخدا جای خدا را در دل برخی گرفته و امید و اتکا به ذات اقدس الهی جای خود را به لبخند دشمن و روی خوش او داده، باید به خود آمد و در آن تجدیدنظر کرد.


خودشیرینیهای رفسنجانی با ادعاهای همسویی با ولی‌فقیه همراه با وعده رفاه اجتماعی در کنار تأکیداتش بر مسیر زهر خوران، معجونی متناقض در روزنامه‌های این باند است:


آفتاب یزد: آیت‌الله هاشمی با اشاره به عدم اجرای برجام: دلمان برای خودمان بسوزد


ابتکار: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به جضور تروریستها درشرق و غرب کشور؛ هشدار ایران داعش را سرجای خود نشاند


تعادل: رفسنجانی: هزینه سلامت مردم باید متعادل شود


در روزنامه‌های باند رفسنجانی، عنوانهای متعددی به دورخیز حسن روحانی برای ادامه مسیر زهر خوران در جریان سفرش به نیویورک اختصاص یافته است:


آفتاب یزد: حسن روحانی در گفتگویی با شبکه تلویزیونی سی.بی.اس، در پاسخ به پرسشی درباره دیدار احتمالی با باراک اوباما گفت که ما برنامه‌ای برای این دیدار نداریم و فکر می‌کنم خیلی گامهای دیگری باید برداشته شود تا به این مرحله برسد.


ابتکار: روحانی: برای رسیدن به اعتماد نیازمند زمان طولانی هستیم، اما اجرای دقیق تعهدات بر مبنای توافق هسته‌یی می‌تواند حرکت در مسیر اعتماد را تقویت کند.

خیز ولی‌فقیه برای سانسور و انقباض بیشتر به بهانه نفوذ موضوع دیگر روزنامه‌های این باند است:


ابرار: تذکر 12نماینده مجلس به علوی و جنتی: با جریان نفوذی غربی در روزنامه‌ها و رسانه‌ها برخورد شود


جوان: آمریکایی‌ها میزان نتیجه‌بخش بودن استراتژی جدیدشان را، به‌دلیل وجود یک جریان غربگرا در داخل ایران و همچنین وجود افرادی در داخل ساختار قدرت در نظام ایران که معتقد به عادی‌سازی رابطه با آمریکا هستند، بسیار بالا ارزیابی می‌کنند. بنابراین باید در مقطع کنونی، خطر نفوذ را جدی گرفت زیرا اراده سیاسی جریان غربگرا و عناصری از این جریان در قدرت سیاسی، در امتداد اراده سیاسی دشمن در چارچوب استراتژی نفوذ قرار گرفته است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c289cf91-7112-427c-a5bd-2ca036488ccd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات