728 x 90

مذاكرات هسته اي,اختلافات سیاسی در ایران,

بالا گرفتن جدال باندهای حکومتی بعد از زهر خوران اتمی

-

مذاکرات هسته ای
مذاکرات هسته ای
یکی از سایتهای دلواپسان موسوم به رجانیوز متعلق به فاطمه رجبی همسر غلامحسین الهام سخنگوی دولت پاسدار محمود احمدی‌نژاد، طلسم‌شکستگی ولی‌فقیه نظام را به نمایش گذاشت که به مزدورانش توصیه کرده بود بحث هسته‌ای موجب دو دستگی نشود، و طی مقاله‌ای تحت عنوان به جای جشن و پایکوبی، واقعیت را به مردم بگویید ضمن حمله به تلویزیون رژیم به‌خاطر آنچه آن را سکوت در برابر ابعاد فنی، حقوقی و سیاسی متن نهایی توافق می‌نامید تلویزیون رژیم را به توهم آفرینی درباره توافق هسته‌ای متهم کرد و از جمله نوشت: رسانه ملی ضمن سکوت در برابر ابعاد فنی، حقوقی و سیاسی متن نهایی توافق، در بسیاری از برنامه‌های غیرتخصصی تلاش کرده تا با برجسته‌سازی این توافق به جامعه چنین القا کنند که یک توافق تاریخی حلال همه مشکلات کشور انجام گرفته! و این روند تا جایی ادامه یافت که روند توهم آفرینیها در این باره به برنامه‌های غیرسیاسی و اجتماعی- فرهنگی رسانه ملی نیز سرایت کرده است.
با گذشت نزدیک به یک هفته پس از قرائت متن نهایی مذاکرات وین، ابعاد مختلف این سند در حال روشن شدن است و در شرایطی که بر اساس این سند، علاوه بر باقی ماندن ساختار تحریمها در دراز مدت، محدودیتهای قابل توجهی نیز متوجه برنامه موشکی و تسلیحاتی ایران شده است، مشخص نیست رسانه ملی تا چه زمانی به توهم آفرینی نسبت به نتیجه این متن ضعیف و پر حاشیه ادامه خواهد داد.
این رسانه باند دلواپسان نظام با سوز و گداز از این‌که دارند سر بسیجیان را کلاه می‌گذارند سوز و گداز کرد و نوشت: منشأء اصلی این روند توهم آمیز در القای یک پیروزی بزرگ! به افکار عمومی ‌بخشهای خبری رسانه ملی است به گونه‌ای که اگر فردی هیچ اطلاعی از جزییات مذاکرات و سابقه عملکرد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای دولت یازدهم نداشته باشد، تصور می‌کند در توافق وین قدرتهای بزرگ تسلیم ایران شده‌اند و قرار است ضمن لغو همه تحریمها و تحول در عرصه اقتصادی کشور، جمهوری اسلامی ایران با قدرت تمام به برنامه هسته‌ای‌اش بدون هیچ محدودیتی ادامه دهد و این ۱+۵ است که از این به بعد تحت تحریمهای جمهوری اسلامی ایران خواهند بود! در حالی‌که بر اساس متن رسمی منتشر شده سند وین، نه تنها هیچ خبری از لغو تحریمهای اصلی نیست، بلکه ضمن محدودیتهای بسیار شدید بر برنامه هسته‌ای کشورمان که در عمل آن را فقط به یک دکور تبدیل کرده است، محدودیتهای قابل توجهی نیز نصیب برنامه‌های موشکی و تسلیحاتی کشور شده است که در آینده همین توافق باعث تنشهای گسترده‌تری میان ایران و ۱+۵ خواهد شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fb5c4641-6315-42ba-ac46-5b5106700c9e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات