728 x 90

اختلافات سیاسی در ایران,بنیادگرایی اسلامی,

گرگ‌نما – ب. بهمنی

-

 رفسنجانی، روحانی و خامنه‌ای
رفسنجانی، روحانی و خامنه‌ای
هر روز که برای خواندن اخبار به سایتها مراجعه می‌کنیم، همواره دو دسته خبر توجهات را جلب می‌کند. انگار مثل دو کفهٴ ترازو عمل می‌کنند. اما ترازویی شگفت انگیز: هر بار یک کفهٴ ترازو بالا می‌رود، آن کفهٴ دیگر نیز به طرز سرسام‌آوری بالا می‌رود. در حالیکه منطق ترازو این است که اگر یکی پایین رفت، آن یکی بالا برود.

یک کفه حاوی جنگ و جدال مهره‌های رژیم آخوندی ایران و کفهٴ دیگر اعدام وحشیانهٴ شهروندان ایرانی در زندانهای مخوف رژیم ولایت‌فقیه است. با بالا رفتن کفهٴ جنگ باندهای درونی رژیم، کفهٴ اعدامها نیز بالا و بالاتر می‌رود. تنها در ماه مه جاری، فقط بنا‌ به اعلام رسمی خود رژیم، 165 زندانی تا این لحظه به چوبه‌های دار سپرده شدند؛ یعنی روزی 5/5نفر.

چند روز پیش در مجلس ارتجاع یک جلسه غیرعلنی برگزار شد که طی آن محمد جواد ظریف، وزیر خارجه رژیم، حضور یافت تا درباره توافقاتی که تا کنون شده، توضیح بدهد. این جلسه غیرعلنی بود و بیش از دو ساعت طول کشید. در پایان، لاریجانی رئیس مجلس رژیم ابراز رضایت کرد و گفت که: «توضیحات کافی در مورد نحوه مذاکرات داده شد و دوستان نماینده هم نقطه نظرات خودشان را مطرح کردند».
اما هنگامی که یک فیلم کوتاه از ماجرای دو ساعت کشمکش در این جلسه غیرعلنی بر روی اینترنت رفت، تق صحبتهای لاریجانی درآمد. طرفین بر سر همدیگر فریاد می‌کشیدند و کوچک‌زاده یکی از دلواپسان، وزیر خارجه روحانی را از قول خامنه‌ای «خائن» خطاب کرد. این در حالی بود که هنوز مرکب حرف خامنه‌ای خشک نشده بود، وقتی که گفت: «هر حنجره‌یی که در جهت اختلاف حرف بزند بلندگوی دشمن است».

صرف‌نظر از بی‌خاصیت شدن حرفهای خامنه‌ای، که این روزها حتی نزدیکترین مهره‌ها به او، پشیزی بر حرفهای وی قائل نیستند، اما آنچه که جدید بود، این بود که تصاویر مزبور از یک جلسه غیرعلنی بیرون زد. جایی که قاعدتاً هیچ‌کس جز اعضای مجلس ارتجاع در آن راه ندارند. در حالی‌که این فیلم به‌طور مخفیانه گرفته شد و بلافاصله روی اینترنت رفت. از این‌جا می‌شود شدت پوسیدگی و شکافهای عمیق این رژیم را دید.

اما یک چیز دیگر را هم می‌شود دید و آن لجام گسیختگی این رژیم در سرکوب و اعدام است. وقتی گرگها در درون مجلس یکدیگر را این‌چنین می‌درند و پاره پاره می‌کنند، می‌توان حدس زد که با مردم مظلوم و ستمدیده چه کار می‌کنند: «165 اعدام در کمتر از یک ماه، آن هم فقط به گفته رسانه‌های همین رژیم».

یک رسانه رژیم چنین می‌گوید: «بیم آن می‌رود که با دشمن و خائن جلوه دادن تیم هسته‌ای، در آینده، این تیم حتی امنیت لازم برای ورود به کشور و پیاده شدن از هواپیما را نداشته باشد»! روزنامه حکومتی ابتکار (۴/۳/۹۴).

واقعیت این است که هر چه به روزهای تعیین‌تکلیف نزدیک می‌شویم، جنگ و جدال دو باند بالاتر می‌گیرد و رژیم را متشتت‌تر و ضعیفتر می‌کند.

اما حقیقت این است که مسألهٴ ایران عبارت از باندها و وحوش حاکم نیست. به بیان دیگر این نمایش تنها دو بازیگر باند خامنه‌ای و باند رفسنجانی ـ روحانی ندارد، بلکه یک نقش‌آفرین دیگر هم هست که از قضا نقش اول و تعیین‌کننده دارد؛ و آن نقش‌آفرینی مردم و مقاومت پایدارشان است که این‌چنین رژیم را در تله اتمی‌گیر انداخته تا در باتلاقی که در آن وارده شده، هر چه بیشتر فرو رود. دست و پا زدنهای او نشان از آخرین نفس‌های یک رژیم تروریست و بنیادگرا است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eb20b1cc-3416-4f99-a277-a5a1e855ae17"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات