728 x 90

اخبار سوريه,اخبار خاورمیانه,اخبار اروپا,

نظر سنجی: اکثر فرانسوی‌ها با مداخه نظامی علیه رژیم اسد در سوریه موافقند

-

مداخله نظامی در سوریه  B.V.A نظرسنجی موسسه فرانسوی
مداخله نظامی در سوریه B.V.A نظرسنجی موسسه فرانسوی
العربیه 3خرداد 94 خبر داد:
یک نظرسنجی که نتایج آن روز شنبه ۲۳ مه منتشر شد، نشان می‌دهد اکثر مردم فرانسه، با مداخله نظامی در سوریه موافق هستند. این آمار با نتایج نظرسنجی مشابهی که در سال ۲۰۱۳ انجام شد و در آن اکثر فرانسوی‌ها با طرحهای دولت این کشور برای حمله هوایی به مواضع نیروهای دولت بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه مخالفت کردند، در تضاد کامل است.
فرانسه به نیروهای کرد مخالف دولت سوریه اسلحه می‌دهد اما بار‌ها با اقدام نظامی در این کشور بدون مجوز سازمان ملل متحد، مخالفت کرده است.
به گزارش خبرگزاری رویتر، در نظرسنجی که در آن ۱۱۰۳ فرانسوی شرکت کردند و آن را مؤسسه B.V.A انجام داده است، ۸۹درصد فرانسوی‌ها می‌گویند که از اوضاع در سوریه نگرانند.
فرانسوا اولاند رئیس‌جمهوری فرانسه پس از سقوط شهر تاریخی تدمر (پالمیرا) به دست شبه‌نظامیان داعش گفته بود ائتلاف بین‌المللی باید تحرکی از خود نشان دهد.
قرار است وزرای امور خارجه کشورهای ائتلاف بین‌الملل دوم ژوئن در پاریس پایتخت فرانسه گردهم آیند تا برای متوقف کردن پیشروی‌های شبه‌نظامیان داعش، یک استرتژی وضع کنند.
به نظر می‌رسد صدور مجوزی از سازمان ملل‌متحد برای دخالت نظامی در سوریه، امری دور از دسترس باشد زیرا روسیه و چین تا کنون چندبار لایحه‌هایی درباره سوریه را در شورای امنیت وتو کرده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/220c57c0-c870-4779-ab69-0f9b8b4e8b42"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات