728 x 90

حمايت جهاني از مقاومت ایران,

روزنامه واشینگتن تایمز - فراخوان اضطراری برای آزادی مجاهد خلق صفر ذاکری

-

کمپ لیبرتی
کمپ لیبرتی
صفر ذاکری عضو جنبش اپوزیسیون مجاهدین خلق ایران، که توسط کمیساریای عالی پناهندگان به‌عنوان پناهنده مورد نگرانی بین‌المللی به‌رسمیت شناخته شده و ساکن کمپ لیبرتی تحت نظر ملل‌متحد است، از چهار هفته پیش توسط به بهانه یک تصادف رانندگی بازداشت شده و دولت عراق از به‌رسمیت شناختن موقعیت قانونی او جهت بازگشت به لیبرتی خودداری می‌کند، این در حالیست که او از بیماری شدید رنج می‌برد و مقامات عراقی به‌طرز غیرقابل توجیه و غیرقانونی دخالت رژیم ایران در این موضوع را تسهیل کرده‌اند.
در حالی که دولت آمریکا به حفاظت از صفر ذاکری و دیگر ساکنان متعهد شده، رئیس‌جمهور اوباما باید با عمل به این تعهد آمریکا، از او حفاظت کند و نخست‌وزیر حید العبادی باید سریعاً دستور آزادی او را بدهد.

از سال 2004 دولت آمریکا و نیروی چند‌ملیتی در عراق صفر ذاکری را مانند بقیه اعضای مجاهدین به‌عنوان ”افراد حفاظت‌شده“ تحت کنوانسیون چهارم ژنو به‌رسمیت شناخته و در یک توافق امضا شده حفاظت او و تک‌تک ساکنان را تا تعیین‌تکلیف نهایی برعهده گرفته است.
در سال 2011نیز این دولت آمریکا و سازمان ملل بودند که رسماً از صفر ذاکری مانند بقیه ساکنان اشرف خواستند به کمپ لیبرتی بروند و در مقابل، دولت آمریکا تأکید کرد که از امنیت و سلامت ساکنان حمایت خواهد کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ec44b2a4-820c-4634-9f61-1a30c56597a9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات