728 x 90

اخبار عراق,اخبار امريكا,دخالتهای ایران,

مشروح مصاحبه ژنرال دیوید پترائوس با روزنامه فرانسوی فیگارو

-

ژنرال دیوید پترائوس
ژنرال دیوید پترائوس
ژنرال دیوید پترائوس، در مصاحبه با روزنامه فرانسوی فیگارو، رژیم آخوندی و شبه‌نظامیانش را بزرگترین تهدید عراق دانست.
ژنرال پترائوس که در هنگام فرماندهی نیروهای آمریکا و ائتلاف در عراق، مبتکر طرح مسلح کردن عشایر سنی در جنگ با القاعده بود، در مورد بحران موجود در عراق به فیگارو گفت: وقایعی که از اواخر 2011 (پاییز 1390) روی داده، یک تراژدی است. پس از خروج آخرین سربازان آمریکایی در پایان آن سال، نخست‌وزیر نوری المالکی هر چه را که ما در طول فعالیتهایمان، ساخته بودیم، و هدف از آن باز گردانیدن سنیان به جایگاهشان در جامعه عراق بود، ویران کرد... همچنین افسران با کفایت و غیرفرقه‌گرا که در کنار ما به نحو مؤثری جنگیده بودند، را تصفیه کرد و به جای آنان افراد تبهکاری را گماشت که من از همان سال 2007 خواستار اخراجشان بودم. نهایتاً در زنجیره و سلسله مراتب فرماندهی نظامی شخصاً به مداخله پرداخت و در شرایطی که شدیداً به آن نیاز بود، آن را فلج کرد.
ژنرال دیوید پترائوس افزود: داعش بزرگترین خطری نیست که هم‌اکنون عراق را تهدید می‌کند. این سازمان دیر یا زود شکست خواهد خورد و عراق تمامیت ارضی خود را باز خواهد یافت و حفظ خواهد کرد. چنان‌چه نخست‌وزیر حیدر العبادی و پارلمان عراق موفق شوند سنیان را بار دیگر جذب کند، انگیزه‌های محکمی به آنان جهت حمایت از عراق نوین بدهند، در آن صورت آنها به دولت بغداد کمک خواهند کرد تا شر داعش را بخواباند.
ژنرال پترائوس در بخش دیگری از مصاحبه‌اش با فیگارو با اشاره به وابستگی شبه‌نظامیان به رژیم ایران گفت: در مورد تکریت و موصل، سنیها باید خود نیروهای پلیس و گشت را تأمین کنند. این کار را به هیچ عنوان نمی‌توان به شبه‌نظامیان واگذار کرد. این شبه‌نظامیان هر قدر هم که بر داعش ضربه وارد کنند، ولی حضورشان جز تشدید نارضایتی فزاینده اهل سنت نتیجه‌یی نخواهد داشت.
ژنرال پترائوس با تأیید جایگزین کردن برخی از پستهای فرماندهی در ارتش عراق تأکید کرد ضرورت دارد همه یگانهای درگیر در نبردها تحت یک فرماندهی قرار گیرند.
ژنرال پترائوس در مورد خطر حضور شبه‌نظامیان و پاسدران رژیم و قاسم سلیمانی سرکرده نیروی تروریستی قدس در عراق، به فیگارو گفت: رژیم ایران از خلأ موقت به‌وجود آمده در تابستان 2014، بهره‌برداری کرد و وارد صحنه شده است و در حال حاضر بازگرداندن این غول رها شده، به داخل بطری، به تلاش فراوانی از سوی عبادی نیاز دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f723460b-01ee-4213-bffa-29a8804cb93f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات