728 x 90

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های رژیم ۷اسفند ۱۳۹۳

-

--
--
برجسته‌ترین عنوان روزنامه‌های حکومتی بزرگنمایی رزمایش درمانی تدافعی نظام، درآستانهٴ زهر خوران هسته‌یی است، در این بزرگنمایی علاوه بر تناقض گویی؛ روزنامه‌های هر دو باند؛ برای تقویت روحیه دلواپسان نظام به دود و دم ضداستکباری هم پناه برده‌اند:


آرمان: سایه موشکهای سپاه بر تنگه هرمز

جوان: انهدام مدل ناو هواپیمابر آمریکایی پشتیبان تیم هسته‌یی در مذاکره با آمریکا

کاروکارگر: حمله موشکی سنگین سپاه به ناو هواپیمابر دشمن فرضی

خراسان: کابوس آمریکا در تنگة هرمز

مردم‌سالاری: انهدام ماکت ناو هواپیمابر نیمیتز آمریکا توسط موشکهای ایرانی

پناه بردن روحانی به قم در مسیرزهر خوران نظام و تخاصمات باندی موضوعی است که عنوانها و مقالات متعددی را به خود اختصاص داده است:


ابتکار: روحانی با صراحت می‌گویم دولت به قم نیاز دارد

اعتماد: رئیس‌جمهوری در اجتماعی بزرگ مردم قم: قم پشتوانه دولت / صدای عقلانیت و اعتدال باید از قم شنیده شود

قانون: رجوع روحانی به قم

ابتکار: رئیس‌جمهور روحانی روز گذشته در جریان سفر قم به خود نیز مخالفان را با لحنی خاص مورد خطاب قرار داد... سخنان روحانی طی هفته‌ها و ماه‌های اخیر نشان می‌دهد که دیگر شاید به پایان عصر روحانی خندان در قبال منتقدان رسیده‌ایم. شیخ دیپلومات برای مقابله با مخالفان، لباس رزم پوشیده‌ است

آرمان: آرمان بزنگاه «قم» و رسالتی دیگر
روحانی بیش از همه به این مسأله آگاهی دارد که هیچ دولتی بدون ایجاد رابطه دوطرفه با «قم» نمی‌تواند در ایران تاثیرگذار باشد. در سالهای گذشته هر دولتی که مورد حمایت علمای قم قرار داشته از ظرفیت تاثیرگذاری بیشتری در زمینه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در کشور برخوردار بوده است.
بدون شک روحانی از این فرصت استفاده کرده و سیاستهای دولت را فارغ از هیاهوها و حاشیه‌سازی‌ها برای علما تشریح و تبیین خواهد کرد. مسأله پرونده هسته‌یی ایران از جمله موضوعات مهمی می‌تواند باشد که روحانی بی‌پرده از محتوای آن با علما سخن خواهد گفت.

در روزنامه‌های باند رفسنجانی روحانی ضمن اذعان به مانور رژیم در ادعای ترک میزمذاکره، باز هم بر ضرورت زهر خوران تأکید شده است:

شرق: در مذاکرات بین‌المللی، همه طرفهای مذاکره از تاکتیک‌های خاصی بهره می‌برند که به‌دلیل انعکاس بیرونی، رسانه یکی از بهترین ابزارهای آن است. بعضاً دیده‌شده طرفین از احتمال به‌هم‌خوردن مذاکرات سخن می‌گویند، در حالی‌که در دل مباحث غیررسانه‌ای، آخرین رایزنیها در‌حال انجام است.
وقتی ایران صراحتاً اعلام می‌کند اگر خواسته‌های قانونی کشورمان پذیرفته نشود، دلیلی برای ادامه مذاکرات وجود ندارد، ارایه پیام صریح به‌طرف آمریکایی، محیط آن کشور و حامیانش، مدنظر قرار دارد... دیده‌ایم که قطار پیش از رسیدن به مقصد، شاهد اوج‌گیری سرعت در نزدیکی ایستگاه مقصد است. از مواضع روز گذشته مسئولان دیپلوماسی دو‌کشور می‌توان این استنباط را داشت که مسایل کلی و برخی مسایل جزیی، تا حدی پاسخ‌های لازم را دریافت کرده است و اندک‌مسایل باقی‌مانده نیز در‌حال بررسی است

آرمان: خانم موگرینی مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا اعلام کرده بود یک توافق هسته‌یی خوب با ایران «در دست» است و طرفین نباید این فرصت را از دست داده و اجازه دهند موقعیت کنونی از بین برود. باید گفت این حرف کاملاً درست است؛ چرا که یک فرصت تاریخی برای حل پرونده هسته‌یی کشورمان فراهم آمده است... به هر حال شرایط منطقه‌یی و جهانی تغییر کرده است. آمریکایی‌ها و در مجموع غربی‌ها بالاخره شرایط منطقه را این‌گونه دیده‌اند که دیگر جهان و حوزه خاورمیانه کشش چالش جدیدی را که به اقدام نظامی تبدیل شود را ندارند
به همان شکل که خانم موگرینی نیز گفته‌اند این فرصت را باید هر دو طرف غنمیت شمرده و با اراده‌ای سیاسی و غلبه بر موانع داخلی که تندرو‌ها برای آنها فراهم می‌آورند نتیجه‌یی مطلوب برای این پرونده به بار آورند.

به چالش کشیدن ادعای مضحک روحانی در مورد به صفر رساندن تورم در روزنامه‌های باند خامنه‌ای به بیانهای مختلف ادامه دارد:


کیهان: تناقض صفر کردن تورم با گران کردن خدمات دولتی
یک روزنامه اصلاح‌طلب از تصمیم دولت برای آزادسازی قیمتها خبر داد و با لحنی هشدارآمیز پرسید آیا غول تورم بیدار می‌شود؟

کیهان: قد قد بی‌هنگام مرغ در بحبوحه تورم صفر!
هنوز انتقادها به آمار اخیر رئیس‌جمهور درباره نرخ تورم صفر درصدی در بهمن‌ماه تمام نشده بود که دم‌خروس افزایش قیمت بی‌رویه قیمت مرغ خوراکی در بازار غیرطبیعی آشکار شد و هم‌چنان ادامه دارد.

رسالت: رئیس‌جمهور محترم معتقد است تورم بالای 40 درصد به کمتر از

18 درصد رسیده و تورم در بهمن‌ماه صفر بوده است. نمی‌خواهیم در این گزاره تردید کنیم. اما لازمه این خبر آن است که نرخ ارز، نرخ سود بانکی و... کاهش یابد.
نمی‌شود دوران دولت گذشته نرخ تورم 40 درصد باشد و نرخ ارز 3000 تومان اما الآن نرخ تورم زیر 16 درصد باشد اما نرخ ارز بالای 3هزار تومان. طبیعی است که نرخ دلار باید به زیر هزار تومان سقوط کند. آثار کاهش تورم خود را در تولید ملی و اشتغال هم باید نشان دهد.

بحرانهای اقتصادی اجتماعی در کنار ناکارآمدیهای حکومتی مضمون سایر مطالب روزنامه‌های پنجشنبه است:


آفتاب یزد: حقوق بازنشستگان فولاد در جیب مدیران!

آرمان: نادران: مبالغ اهدایی رحیمی به افراد قابل رد یابی است؛ سایه سنگین 170 نماینده برمجلس

اعتماد: با رشد ۲۲.۷ درصدی در 10ماه سال 94 هر دقیقه 241 میلیون تومان به نقدینگی کشور اضافه شد

همشهری: 70 درصد منابع آبی کشور بخار می‌شود

جهان اقتصاد: آملی لاریجانی: فرار مالیاتی گسترده در پرونده فساد مالی

رسالت: امانی، قائمقام حزب مؤتلفه: بزرگترین فرارهای مالیاتی در حوزه اقتصادی دولت صورت می‌گیرد.

کسب و کار: زنگ گرانی در بازار محصولات لبنی

کسب وکار: انتقاد رئیس کمیسیون واردات اتاق ایران از سهم 92میلیارد دلاری خصولتی‌ها، شبه دولتیها در خصوصی‌سازی می‌تازند

قانون: مرغ را در پستوی خانه نهان باید کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/930c16cf-34fe-45c8-9b18-f9862713de36"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات