728 x 90

فقر در ایران,

خط فقر برای تهران ۲.۶ میلیون تومان

-

 -
-
به گزارش رسانه‌های حکومتی و به‌نقل از یکی از کارشناسان رژیم خط فقر در شهر تهران در سال93 معادل ۲.۶ میلیون تومان است. این رقم برای سال 94 که در پیش است به ۳.۲ میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند.
حسین راغفر طی اظهاراتی گفت: محاسبات نشان می‌دهد که خط فقر در سال 93 برای یک خانوار 5نفری در برخی روستاها یک میلیون تومان است و در شهر تهران این عدد به 2 میلیون و 600هزار تومان در ماه می‌رسد. این رقم برای شهرهای دور دست متفاوت است.
 
 
وی برآورد خط فقر در سال آینده را بدین گونه عنوان کرد: پیش‌بینی تعیین خط فقر به کاهش نرخ تورم و قدرت خرید جامعه کارگری هم ارتباط دارد. تورم به‌اندازه‌يی که بیان می‌شود کاهش پیدا نکرده. چرا که میزان کاهش آن در قدرت خرید جامعه احساس نمی‌شود.
این کارشناس رژیم اضافه کرد: خانوارهای فقیر تورم بیشتری را تحمل می‌کنند. بنابراین اگر بر این اساس بخواهیم خط فقر سال آینده را محاسبه کنیم، خط فقر در سال 94 برای یک خانوار 5نفری در شهر تهران بیش از 3 میلیون و 200هزار تومان در ماه است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6a5930dd-cfd9-4ecc-8230-b95bcdbda52f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات