728 x 90

اختلافات سیاسی در ایران,اختلاس در ایران,

جنجال خبر آنلاین، درگیری باندی بر سر غارتگری و یکه‌تازی سپاه

-

روحانی -جعفری -لاریجانی
روحانی -جعفری -لاریجانی
انتشار یک یادداشت در سایت حکومتی موسوم به «خبر آنلاین» (17دی) که در آن به فساد و یکه‌تازی سپاه پاسداران اشاره شده بود، جنجال دامنه‌داری در رژیم ایجاد کرده است. این جنجال پس از یک هفته هم‌چنان جریان دارد.

خبرآنلاین که از رسانه‌های باند رفسنجانی ـ روحانی محسوب می‌شود، طی یادداشتی با عنوان «‌رمزگشایی از فساد ابوذر و سلمان در کلام رئیس‌جمهوری». سپاه پاسداران را بدون اشاره صریح به نام آن مورد حملات شدید قرار داد. عنوان این مقاله، از سخنرانی روز 14دی آخوند روحانی در همایش اقتصاد ایران گرفته شده بود که وی در آن به انحصار اهرمهای اقتصادی توسط دست سپاه پاسداران اشاره کرده و گفته بود:
«نمی‌شود یک نهاد کار اقتصادی بکند و مالیات ندهد. اما تا می‌گویی فلان نهاد هم باید مالیات بدهد، ببینيد چه بساطی به‌پا می‌شود… نمی‌شود! اقتصاد در کشور با انحصار پیشرفت نمی‌کند.

… خیلی، خیلی، خیلی باید مسلمان بود، از سلمان و ابوذر هم باید بالاتر بود. اقتصاد باید از انحصار نجات پیدا کند».

«خبر آنلاین» که گفته می‌شود نزدیک به علی لاریجانی رئیس مجلس رژیم است، با اشاره به یکه‌تازی سپاه نوشته بود: «‌نهادی که در کسوت ضابط قوه قضاییه می‌تواند مانند پلیس، زندان و سلول داشته باشد و افراد را بازداشت، زندانی و بازجویی کند» مجموعه‌یی «‌خطرناک» است.

یادداشت مزبور سپاه را صاحب موشک٬ بمب و هواپیما و دارنده شرکت مخابراتی برای شنود٬ اخلال در اینترنت و ارسال پارازیت معرفی کرده و افزوده بود: «نهادی که قادر است با پیاده کردن نیروی نظامی از فرود هواپیمای مسافری و افتتاح فرودگاه امام خمینی توسط دولت اصلاحات جلوگیری کرده و نماینده مجلس و وزیر داشته باشد، بیش از مفید بودنش می‌تواند خطرناک باشد»

«خبر‌آنلاین» در بخش دیگری از یادداشت خود هشدار داده بود چنانچه سپاه به پادگانها بازگردانده نشود٬ جمهوری اسلامی‌باید در انتظار «سلمانها و ابوذرهای فاسد» باشد.

در این یادداشت همچنین آمده بود: «نکند در سایه فساد سیستمی فراگیر در کشور، یک روز هم‌چون ارتش عراق اعلام شود به ۵۰هزار نظامی بدون آن که وجود خارجی داشته باشد، حقوق پرداخت می‌شده است؟».

این اشارات به گوشه‌هایی از یکه‌تازی سپاه و فساد و چپاول هزارها میلیاردی پاسداران، سرکردگان جنایتکار سپاه را به‌شدت برآشفته کرد و توپخانهٴ تبلیغاتی آنها را به‌کار انداخت.

روزنامه جوان، ارگان بسیج ضدمردمی (18دی) خود روحانی را که با اظهاراتش علیه سپاه پاسداران، این آتش را روشن کرد، به باد حمله گرفت و نوشت:
«وقتی بعضی مسئولان عالی کشور به خود اجازه می‌دهند برای یک دستمال، قیصریه را به آتش بکشند و رسانه‌های غرب و اپوزیسیون را از خماری به در آورند و از هلهله و کف و سوت آنان احساس شادمانی کنند باید منتظر سربرآوردن مارهای خوش‌خط و خال به برکت حرارت تولیدی آنان باشیم».

ارگان بسیج، در مقاله خود، مطلب خبر آنلاین را مقدمه و تدارک سرنگونی نظام دانسته و هشدار داده بود، غرب هم‌چنان که «با بی‌اعتبار کردن نهادهای اصلی شوروی سابق باعث فروپاشی آن شد، «با حمله به شورای نگهبان، سپاه، بسیج، وزارت اطلاعات و قوه‌قضاییه» با همان الگو همان خط را پیش می‌برد.

با آن که «خبرآنلاین» اندکی پس از حملات رسانه‌های وابسته به باند ولی‌فقیه، مطلب مزبور را ازصفحه خود حذف کرد و از سپاه پاسداران هم عذرخواهی نمود، اما این، باعث فروکش کردن آتش غیظ و غضب سرکردگان سپاه و شرکای حکومتی آنها نشد. چرا که ضربه به جای حساس و پرعفونتی وارد شده بود. متعاقباً تعدادی از اعضای مجلس ارتجاع اعلام کردند که در حال تدارک استیضاح علی جنتی وزیر ارشاد روحانی هستند.

برخی دیگر از نمایندگان باند ولی‌فقیه در مجلس ارتجاع نیز خواستار محاکمه گردانندگان سایت خبرآنلاین شدند. تا سرانجام معاون قضایی دادستان کل رژیم، علیه این سایت اعلام جرم کرد و گفت: «‌دستگاه قضایی اجازه نخواهد داد که فضای مجازی به جولانگاهی برای نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی علیه نهادهای کشور تبدیل شود».

روشن است که برداشتن چماق محاکمه برای گردانندگان این سایت خبری، بخشی از تک و پاتک دو باند حاکم علیه یکدیگر بر سر سهمشان از قدرت و غارت است و شکافهای موجود در سراپای رژیم را عمیق‌تر خواهد کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/63db148a-6ff0-4f9f-ba23-870f9b890aec"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات