728 x 90

زندانیان سیاسی,اعتصاب زندانیان,اعتصاب زندانيان سياسي,

در ۲۷امین روز اعتصاب‌غذای زندانیان سیاسی ارومیه حال شماری از آنها به وخامت گرائید

-

زندانیان سیاسی اعتصابی در زندان ارومیه
زندانیان سیاسی اعتصابی در زندان ارومیه
27روز از اعتصاب‌غذای زندانیان سیاسی بند 12 زندان مرکزی ارومیه گذشت. با وجود تهدید و فشار دژخیمان زندان از یک سو و وخامت حال جسمی زندانیان سیاسی، این اعتصاب کماکان در جریان است.
به‌دلیل تداوم اعتصاب شرایط جسمی خدر رسول مروت امروز سه‌شنبه 25آذرماه ۱۳۹۳، به حدی وخیم شده که پس از استفراغ خون، در حالت بیهوشی کامل به بیمارستان منتقل شد، اما از پذیرفتن سرم خوراکی سرباز زد و حاضر به شکستن اعتصابش نشد.
گفته شده دیروز نیز محمد عبدالهی توسط مأموران دژخیم زندان با دست‌بند و پابند، به حفاظت اطلاعات زندان مرکزی ارومیه احضار شده و مأموران بدنام اطلاعات این زندانی سیاسی محکوم به اعدام را ضمن بی‌احترامی و با الفاظ رکیک، به‌شدت تهدید کرده و برای پایان دادن به اعتصاب‌غذایش، تحت فشار شدید قرار داده‌اند.
این در حالی است که روز یکشنبه نیز، علی افشاری و علیرضا رسولی دو زندانی معترض دیگر، از سوی رئیس دژخیم زندان ارومیه، که زندانیان از او فردی درنده‌خو یاد می‌کنند، احضار شده و پس از بی‌حرمتی و ناسزا و فحش رکیک، آنها را تهدید کرده که اگر اعتصاب ‌غذایشان را نشکنند، حکم اعدام این دو زندانی را اجرا کنند.
دیروز نیز جمعی از اعضای خانواده زندانیان سیاسی با تجمع در مقابل زندان ارومیه نسبت به وضعیت فرزندانشان در اعتصاب غذا، اعتراض کردند.
بنا‌ به گزارش دیگری، خانوداه اعتصاب‌کنندگان که تعدادشان به حدود پنجاه نفر می‌رسید از صبح روز دوشنبه 24آذرماه تا ساعتهای عصر به تجمع خود در مقابل زندان مرکزی اورمیه ادامه دادند و خواهان تحقق مطالبات انسانی زندانیان سیاسی شدند. آنها در این تجمع خواهان پاسخ‌گویی دژخیمان زندان در مورد چرایی نقض حقوق زندانیان سیاسی شده‌اند که منجر به این اعتصاب‌غذا شده است.
همچنین اخیراً برادر سامان نسیم دیگر زندانی محکوم به اعدام، در شهر مریوان از سوی مأموران بدنام اطلاعات این شهر، احضار و به وی گفته شده: «اگر سامان اعتصاب‌غذایش را پایان ندهد، حکم اعدامش را به‌زودی اجرا می‌کنیم».
اعتصاب غذای ٢٧ زندان سیاسی کرد محبوس در بند 12 زندان ارومیه که از روز پنجشنبه ۲۹ آبان‌ماه سال جاری، در اعتراض به وضعیت بد زندان، عدم اجرای اصل تفکیک جرایم و توقف رفتارهای غیرانسانی آغاز شد، با وجود تهدید مأموران امنیتی به حمله به بند ۱۲، وخامت حال اعتصاب‌کنندگان و همچنین تهدید به اجرای احکام اعدام و تبعید آنها به زندانهای دیگر، پس از ٢٧ روز هم‌چنان ادامه دارد.
در حال حاضر وضعیت جسمی و سلامت این زندانیان در مرحله‌ای بسیار بحرانی قرار گرفته و هر لحظه امکان دارد یکی از این زندانیان جان خود را از دست بدهد.
گفته شده در این زندان که 4000 زندانی محبوس هستند، نوشیدنی از جمله آب میوه و شربت طبیعی وجود نداشته و زندانیان اعتصاب کننده تا کنون از محلول آب و شکر برای ادامه اعتصاب استفاده کرده‌اند.
اعتصاب کنندگان پس از گذشت 27روز از اعتصاب غذا، به‌دلیل خودداری از خوردن غذا و مواد خوراکی، دچار کاهش شدید وزن، ضعف، بی‌حالی، افت فشار خون، تاری دید، سرگیجه، استفراغ و در چندین مورد متعدد دچار بیهوشی کامل شده‌اند.
گزارش‌های رسیده حاکی از آن بوده که در این مدت هیچ‌کدام از زندانیانی که به بهداری زندان و مراکز درمانی خارج از زندان منتقل شده‌اند، تابه‌حال تزریق سرم خوراکی را نپذیرفته‌اند و کماکان در اعتصاب‌غذا قرار دارند.
اکنون پس از 27روز اعتصاب‌غذای 27 زندانی سیاسی بند 12 و همچنین 37روز از اعتصاب‌غذای علیرضا رسولی، هر یک از زندانیان علیرضا رسولی، علی احمد سلیمان، علی افشاری، شیرکو حسن‌پور، یوسف کاکه ممی، خدر رسول مروت، محمد عبدالهی، سیروان نژاوی و سامان نسیم از جمله زندانیانی هستند که در وضعیت جسمی بسیار وخیم و خطرناکی به‌سر می‌برند.
اما به‌رغم همه فشارها این زندانیان تصمیم گرفته‌اند با وجود ضعف جسمانی شدید و تهدیدهای مداوم دژخیمان زندان به اعتصاب‌غذای خود ادامه دهند تا زمانی که خواسته‌های به حقشان پذیرفته شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3efe6289-b806-439c-9e7c-29ce33777797"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات