728 x 90

تحریم‌ها علیه ایران,

صدقه سری قطره‌ای

-

مذاکرات رژیم آخوندی با 5+1 در وین - آرشیو
مذاکرات رژیم آخوندی با 5+1 در وین - آرشیو
تحریمهایی که رژیم را پای میز مذاکرات خفت‌بار آورد، آن‌چنان اقتصاد بیمار رژیم را به نفس، نفس انداخته است که رسانه‌ها، کارگزاران و مقامات رژیم را وادار به اعتراف به این واقعیت کرده است.
آخوند محمد خاتمی رئیس‌ جمهور اسبق رژیم به صراحت در رابطه با تاثیر تحریمها می‌گوید: ”چنگ بر گلوی کشور انداخته و دولت و کشور را به نفس نفس انداخته“ (خبرگزاری ایسنا 5آذر93)
روزنامه حکومتی اعتماد 5آذر 93 ضمن اشاره به آثار مخرب تحریمها بر اقتصاد رژیم می‌نویسد: ”تحریمهای بانکی در طول سالهای اخیر، کار را برای فعالان اقتصادی ما تنگ کرده بود“ (اعتماد5آذر93)
روزنامه اعتماد در مقاله دیگری به قلم یکی از کارگزاران نزدیک به باند رفسنجانی- روحانی ضمن اشاره به عواقب سوء تحریمها بر اقتصاد می‌نویسد: ”طول کشیدن مذاکرات به زیان اقتصاد ما است“.
یکی از قلمزنان وابسته به باند رفسنجانی - روحانی در مقاله طنزی ضمن دست انداختن خوشحالی باند رفسنجانی- روحانی و مسئولان دولتی روحانی در زمینه تمدید مذاکرات، به تاثیر تحریمها روی زندگی مردم و بروز نوسانات ارزی اشاره می‌کند و می‌نویسد: ”مسوولان از تمدید مذاکرات خوشحال هستند و باید هم باشند چون دلار 1000 تومانی، دلار 3000 تومانی و دلار 5000 تومانی تاثیری در زندگی این عزیزان ندارد چون اکثر مسئولان با ریال کاری ندارند و توی جیبشان همیشه دلار است و نوسانات ارزی را متوجه نمی‌شوند. اتفاقاً وقتی دلار بالا می‌رود احساس پولدارتر بودن می‌کنند!
من ترجیح می‌دهم خیال خودم را راحت کنم و قبول کنم که تا آخر عمرم دلار 4000 تومان خواهد بود‌، همه چیز روز به روز گران‌تر خواهد شد و تا لحظه مرگ فقر و بدبختی همراهم خواهد بود! تیم هسته‌یی هم با خیال راحت برود هی همه چیز را تمدید کند“ (جهان صنعت 5آذر93)

کیهان خامنه‌ای می‌نویسد: ”حریف هیچ امتیاز نقدی به ما نداده است، بلکه بخش بسیار اندکی از داراییهای خودمان را که از قبل مسدود کرده - بخوانید دزدیده بود - به جمهوری اسلامی ایران باز گردانده است، آن هم به‌گونه‌یی که دسترسی کشورمان به این داراییها با چند اما و اگر و شرط و شروط همراه بوده و هست“ (کیهان5آذر93)
واقعیت این است که برای رژیم و اقتصاد در حال خفگی‌اش، دریافت همان 700 میلیون دلار راه نفس باریکی است که حکم امتیاز پیدا می‌کند.
یکی از کارگزاران باند رفسنجانی- روحانی در رابطه با آزاد شدن این مبلغ ناچیز آن‌چنان ذوق زده شده که می‌نویسد: ”700میلیون دلار از پولهای بلوکه شده ایران هر ماه آزاد می‌شود و این پول نسبت به مجموعه کلی درآمدها چشمگیر نیست ولی همین مبلغ نیز در تنگناها و شرایط خطیر کمک حال ما بوده است“.

عراقچی معاون وزیر خارجه رژیم و عضو ارشد تیم مذاکراه کننده هسته‌یی رژیم نیز به بیان دیگری به اهمیت حیاتی 700 میلیون دلاری برای اقتصاد رژیم اشاره می‌کند و می‌گوید: ”اون مبلغی که به‌صورت ماهانه در طول 10ماه گذشته آزاد می‌شد حالا معادل 700 میلیون دلار دقیقاً هست اونهم به همون ترتیب در هفت ماه آینده ادامه پیدا خواهد کرد ما خوب در ده ماه گذشته هفت میلیارد دلار از درآمدها از داراییهای ایران آزاد شده به کشورمان منتقل شده یا حالا در تدبیری که بانک مرکزی هزینه کرده یا به کشور منتقل کرده که اینها دیگر سیاستهای بانک مرکزی هست درماههای آینده توافق که تمدید کردیم 5میلیارد دلار هم به همین ترتیب آزاد خواهد شد“. (تلویزیون شبکه دو 3آذر93)
بی شک فشار تحریمها و اثرات آن بر اقتصاد و زندگی مردم طی 7ماه آینده نیز که مذاکرات تمدید شده است بیشتر خواهد شد و به‌اصطلاح دریافت صدقه سری 700 میلیون دلاری از داراییهای بلوکه شده رژیم، دردی از دردهای بی‌درمان اقتصادی آخوندها را درمان نمی‌کند. به‌خصوص در شرایطی که قیمت نفت نیز هم‌چنان روبه سقوط است، و با افت درآمدهای نفتی، تواناهایی‌های رژیم در زمینه اقتصادی بیش از پیش تضعیف خواهد شد.
بی‌تردید این سرمداران رژیم و مهره‌های آن نیستند که ازتحریمها و فشارهای اقتصادی متضرر می شوند، ضرر کننده اصلی که فشار کمرشکن و طاقت‌فرسای برنامه ضد‌ملی اتمی را باید تحمل کند مردم محروم و مظلوم کشورمان هستند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/067e694e-1e3b-4476-8903-b1276cea5c04"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات