728 x 90

گفته ها و نا گفته ها,

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های رژیم ۱۹مهر ۱۳۹۳

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها - رسانه‌های رژیم
گفته‌ها و ناگفته‌ها - رسانه‌های رژیم
در صفحات اول روزنامه‌های حکومتی از خبر مضحک کوهنوردی ولی‌فقیه ارتجاع که به قصد نمایش زنده بودن برگزار کرده، که بگذریم، جدی‌ترین بحرانهای گریبانگیر نظام در عرصه‌های داخلی و منطقه‌یی و جهانی فهرست شده‌اند:


رسالت: اگر پاکستان نمی‌تواند بر مرزها نظارت کند، دست به‌کار می‌شویم

مردم‌سالاری: از سوی معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه مطرح شد: هشدار ایران به ائتلاف علیه داعش

مردم‌سالاری: کلید حل مسائل سیاست خارجی است

کائنات: لاریجانی: ائتلاف ضدداعش یک شوی امنیتی است

کائنات: دخالت آشکار آمریکا در امور لبنان: کمک نظامی ایران را قبول نکنید

کائنات: فرمانده ناجا ضمن حمایت از آمران به معروف تأکید کرد؛ برخورد جدی نیروی انتظامی با هنجار شکنان

عصر رسانه: واردات گوی سبقت را از صادرات ربود / کابوس بازگشت تراز منفی به تجارت خارجی

نسل فردا: حکایت کمبود معلم ابتدایی ادامه دارد

کار و کارگر: رئیس مجلس: سخت‌گیری مالیاتی در شرایط رکود یک راهبرد غلط است

کار وکارگر: بیشتر دانشجویان مقطع کارشناسی بیکار هستند

کسب و کار: واردات بی‌رویه چراغ صنایع را خاموش کرد

جمهوری اسلامی: نظام اقتصاد آب کشور تا کنون ناکارآمد بوده است

جمهوری اسلامی: کشف بزرگترین محموله هرویین آلمان در محموله سیرترشی ایران

وحشت از دست دادن عمق استراتژیک نظام ولایت در اثر ائتلاف بین‌المللی و سرریز شدن بحرانها برای رژیم در در داخل کشور، به شکل تناقض‌گویی در روزنامه‌های حکومتی هر دو باند و خط‌ و نشان کشیدن برای کشورهای همسایه بارز شده است:


کاروکارگر: معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه: اجازه نمی‌دهیم دولت مشروع سوریه توسط تروریستها سرنگون شود

جمهوری اسلامی: سرمقاله: به دولتمردان ترکیه و تغییراتی که در ترکیب آنها پدید آمده نگاه کنید. به‌عملکرد دولت اردوغان در کوبانی بنگرید. در این سخن داوود اوغلو نخست‌وزیر مرموز ترکیه تأمل کنید که می‌گوید فقط در صورت برنامه‌ریزی برای سقوط دولت بشار اسد است که ترکیه وارد صحنه عمل در وقایع سوریه خواهد شد.

انفجارهای اخیر لبنان و اهداف آن را زیر نظر بگیرید. در بمبارانهای بی‌خاصیت اما پر سر و صدای داعش توسط ائتلاف به‌اصطلاح ضدتروریسم به سرکردگی آمریکا کنجکاو شوید
روشن است که دولت ترکیه با برنامه آمریکا برای ساقط کردن دولت بشار اسد در سوریه هماهنگ است
توطئه‌ای که علاوه بر ناامن ساختن منطقه، امنیت ملی ایران را نیز به خطر می‌اندازد.
آنچه اکنون مهم است این است که مسئولان ایرانی تکلیف خود را با این همسایه غیرقابل اعتماد روشن کنند.

حمایت: سرمقاله: پشت پردهٴ حادثهٴ سراوان: ریشه‌های این حملات تروریسی را باید در واشینگتن، لندن، ریاض و تل‌آویو جستجو کرد. البته این موضوع نافی مسئولیت و پاسخگویی دولت پاکستان نیست... سیاست‌مدارن و نظامیان پاکستانی باید بدانند که بازیچه دلارهای برخی کشورهای عرب و قدرت آمریکایی قرار نگیرند. چرا که بعد از انقضای تاریخ مصرف‌شان، آنها را به دور خواهند انداخت... پاکستان
نباید در کنار واشینگتن، تل‌آویو، ریاض و لندن قرار گیرد...
و چنان‌چه دولت اسلام‌آباد در این زمینه تأخیری داشته باشد و نتواند این موضوع را مدیریت کند، جمهوری اسلامی ایران توانایی حفظ امنیت ملی خود را به طرقی که لازم بداند دارد.

حمله روزنامه‌های باند ولی‌فقیه به دولت حسن روحانی در عرصه‌های مختلف حجم زیادی از مطالب روزنامه‌های شنبه را به خود اختصاص داده است و درآستانهٴ مذاکرات ژنو هر موضوعی را بهانهٴ ابراز وحشت از آثار زهرخوران در مذاکرات کرده‌اند، از جمله موضوع کیفیت بنزین را:

رسالت: سرمقاله: نوبخت سخنگوی دولت ناچار به اعتراف شد که آنچه در یک‌سال گذشته در باب آلایندگی بنزین داخلی و سرطان‌زا بودن آن گفته شده عاری از حقیقت است...
سؤال مهم این است که... آنها از چراغ سبز به دشمن برای تحریم دوباره سوخت چه نتیجه‌یی می‌خواستند بگیرند؟ از تشویش اذهان و القای خط بدبینی به نظام به‌دلیل بی‌توجهی به سلامت مردم چه نتیجه‌یی را می‌خواستند برسند؟

وطن امروز: چه کنیم ما با دولت راستگویان: مغرضان و معاندان، یک سال تمام با استناد به سخن فلان دولتزن و بهمان وزیر، به مسخره گرفتند بنزین تولید داخل را بلکه اصل و اساس خودکفایی را... واحیرتا از قلوب مریض! هر جا جبهه حق می‌خواهد یک مزاحمتی برای کید و نقشه جبهه دشمن درست کند؛ مخل سلامت می‌شود، مخل دیپلوماسی می‌شود، مخل محیط‌زیست می‌شود، مخل زندگی گونه‌یی نادر از گربه ماده کویر می‌شود، مخل اعلام مه غلیظ صبحگاهی هم می‌شود! در عوض، احیاناً هیچ خباثتی از دشمن، مزاحم هیچ چیز نیست!
بیم از آن دارم که دوفردای دیگر مدعی شوند؛ «شعار «مرگ بر انگلیس» برای سلامت گونه نادری از بچه کوسه‌های در حال انقراض، مضر است! و «شعار «مرگ بر آمریکا» از عدد عناصر جدول مندلیف به طرز چشمگیری می‌کاهد!» این مواجهه شماری از راستگویان دولتی با نظام مظلوم جمهوری اسلامی است،
بیم از آن دارم که مردم گریبان‌تان را با این سؤال بگیرند؛ «آن از سیاست خارجه‌تان، این هم از سیاست داخله‌تان، چه کار دارید می‌کنید؟!» آقایان و خانم‌های راستگو! ملت، سعه‌صدر منتقد را ندارد؛ خوشگل رأی می‌دهد، خوشگل‌تر پس می‌گیرد!

ادعای جدید دولت روحانی مبنی برکاهش نرخ بیکاری در باند خودش هم انعکاس منفی داشت از مسخره کردن این ادعا تا هشدار به انفجار اجتماعی:


جهان صنعت: دومین آمار سازی دولت از شاخصهای اقتصادی؛ نرخ بیکاری تک رقمی شد!

کار و کارگر: ادعای مرکز آمار: نرخ بیکاری به زیر 10 درصد کاهش یافت

جهان اقتصاد: رئیس مؤسسه کار و تأمین اجتماعی: 9 میلیون و 500هزار بیکار در کشور وجود دارد.

ابتکار: سرمقاله: نمی‌توان با تکیه بر آمارها جامعه‌ای ساختگی و غیرواقعی، مرفه و پردرآمد ساخت، ولی در متن واقعیت، وضع جامعه از نظر رشد اقتصادی و تورم در نقطه بحران باشد. جامعه آماری خوب با جامعه واقعی بد نشانه شکاف دولت - ملت است.
چطور باید انتظار داشت که مردم چشم بسته به آمارها دل خوش کنند و بر واقعیت زندگی چشم بپوشانند. پس لطفاً از گذشه عبرت بگیرید و در دالان تاریک آمارسازی کاذب قدم نگذارید.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f10ee346-1331-4c7d-8224-748f052b814d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات