728 x 90

انتخابات عراق,اعتراضات در عراق,اخبار عراق,

اعتراف به تقلب در انتخابات عراق

-

دکتر ظافر العانی
دکتر ظافر العانی
تلویزیون الرافدین درباره تقلبات نیروهای مالکی گزارش داد کمیساریای صلاح‌الدین اعلام کرد یک هواپیما به شعبه کمیساریای شهرستان طوز خرماطوز برای انتقال صندوقهای آرا به شهر کرکوک به جای تکریت آمده است به‌رغم این‌که طوزخرماطو به‌لحاظ اداری به استان صلاح‌الدین وابسته است و این خود یک نقض قانون کمیساریا است.

بنا‌ به این گزارش کمیساریای انتخابات مجدداً تأکید کرد دلایل و اسناد مصوری در اختیار دارد که نشان‌دهنده انجام تقلبات سازمان‌یافته توسط ائتلاف مالکی با کمک نظامیان و شبه‌نظامیان فرقه‌گرا است که از جمله از طریق به‌کار گرفتن شیوه‌های دادن زمین به شهروندان برای جلب آرای آنها صورت می‌گرفت.

به گزارش تلویزیون بغداد مقداد شریفی عضو شورای کمیسرها در کمیساریای عالی انتخابات عراق گفت گزارش برخی رسانه‌ها از دخالت نیروهای امنیتی در کار برخی مراکز در بغداد و خارج کردن ناظران درست است.

وی افزود: کمیساریا تحقیقات در این رابطه را شروع کرده است. منابع مطلع گفتند نیروهای امنیتی تعدادی از مراکز انتخاباتی در بغداد را محاصره کرده و اقدام به اخراج ناظران جریانهای سیاسی کردند

به گزارش تلویزیون التغییر ظافر العانی سخنگوی ائتلاف متحدون تشکیل دولت به رهبری مالکی را رد کرد. ظافرالعانی گفت: ، ما مطلقاً در دولتی که مالکی آن را رهبری کند هرگز شرکت نخواهیم کرد. این موضع نهایی ما در لیست متحدون است. من فکر می‌کنم غیرممکن است مالکی بتواند اکثریت را برای تشکیل دور سوم نخست‌وزیری به‌دست آورد. حتی در داخل ائتلاف شیعی مخالفت شدیدی با او وجود دارد. وجود مالکی به‌عنوان نخست‌وزیر کمکی به وحدت ملی و مردم عراق نمی‌کند 8سال گذشته به ما می‌گوید باید در فکر تغییر ریشه‌یی باشیم و اگر دموکراسی هست و وارد شدن این فرد برای بار سوم نابودی دموکراسی است مفهوم دموکراسی ورود به حاکمیت از طرف احزاب اساسی به‌صورت مسالمت‌آمیز است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cab54d20-44ea-46aa-bf5f-a602ce54f017"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات