728 x 90

انتخابات عراق,بحران سياسي عراق,اعتراضات در عراق,اخ

مخالفت مراجع دینی نجف با نوری مالکی

-

آیت الله سید علی سیستانی
آیت الله سید علی سیستانی
تلویزیون فلوجه گزارش داد: مراجع دینی چهارگانه در نجف الاشرف و در رأس آنان آیت‌الله السیستانی، بعد از ظلم و استبدادی که توسط حزب مالکی (حزب الدعوه) اعمال شده است و همچنین بعد از انحصار طلبی مالکی در قدرت و تسلط بر ثروتهای ملی کشور، بر ضرورت ایجاد تغییر در انتخابات موافق و هم نظر هستند.

مراجع دینی در نجف الاشرف بعد از ده سال از ظلمی که عراق شاهدش بوده است، از رأی دهندگان خواستار تغییر شدند.

رسانه‌های وابسته به ائتلاف دولت قانون و حزب‌الدعوه به مرجع دینی شیخ بشیر النجفی که فتوایی در حرام دانستن رأی دادن به مالکی برای دور سوم نخست‌وزیری صادر کرده است، حمله کردند.

مالکی بعد از فتوای مرجع دینی شیخ بشیر النجفی در حرام دانستن انتخاب ائتلاف دولت قانون در وضعیت هیستریک قرار دارد و مشاجره‌ای بین نخست‌وزیر و عدنان الاسدی به‌دلیل عدم سلب تابعیت از بشیر النجفی صورت گرفته است. حسین الشهرستانی بعد از فتوای شیخ بشیر النجفی در حرام دانستن انتخاب مالکی، از ائتلاف دولت قانون بیرون کشید.

خبرگزاری کل العراق خبر داد: آیت‌الله سیستانی به‌شدت توهین و تخطی به آیت‌الله النجفی را در دادن نظر خود در رابطه با انتخابات را محکوم و رد کرد

کل العراق گفت: مرجعیت عالی در استان نجف اشرف تجاوز و توهین به مقام مرجعیت و مرجع شیخ بشیر النجفی از سوی هواداران بعضی از لیستهای انتخاباتی را مردود دانست.

یک منبع نزدیک به دفتر مرجع سیستانی به خبرگزاری کل العراق گفت ”تجاوز غیرقابل توجیه و توهین آشکاری به مقام مرجع شیخ بشیر النجفی بعد از این‌که نظر خود را در مورد انتخابات پارلمان داد صورت گرفته است“.

این منبع گفت ”مرجع سیستانی به‌شدت هر توهینی به مقام مرجعیت را رد می‌کند“.

مرجع دینی شیخ بشیر النجفی در یک نوار تلویزیونی که توسط چند کانال تلویزیونی و سایتهای اجتماعی پخش شد انتخاب نخست‌وزیری نوری المالکی را حرام اعلام کرده و همچنین سیاستهای او طی سالهای گذشته را مورد انتقاد قرار داده بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e9acb846-7ce1-4c77-9aaa-255793217ae2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات